استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: لازم است با استفاده از برنامه‌های مختلف همچون برگزاری همایش بزرگداشت، شخصیت‌های برجسته تشیع همچون شیخ صدوق به نسل جوان شناسانده شوند.

آگاه‌سازی جامعه نسبت به علما ازمصادیق نشرمعارف الهی است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در جمع دست اندرکاران همایش بزرگداشت شیخ صدوق با اشاره به اهمیت اینگونه اقدامات فرهنگی و علمی در سطح جامعه اظهار کرد: لازم است با استفاده از چنین برنامه‌هایی، توجه نسل جوان را به الگوهای ناب اخلاقی و علمی جلب کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که نسل جوان جامعه را اداره می‌کند و اگر جوانان الگویی کامل در عرصه‌های اخلاقی و شخصیتی داشته باشند، آنگاه جامعه رو به تعالی پیش می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم گفت با تاکید بر اینکه نیروی جوان باید با بزرگان و کارهای آنها آشنا باشد گفت: لازم است کارهای بزرگ گذشتگان برای نسل امروز بیان شود تا بدانند چه اقداماتی صورت گرفته تا این فرهنگ باقی بماند.

وی ادامه داد: هنوز عامه مردم با شخصیت‌های بزرگ تاریخ تشیع آشنایی کافی ندارند و این یک نقص محسوب می‌شود بنابراین تلاش برای شناساندن بزرگانی همچون شیخ صدوق امری ضروری است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در صورت نشر معارف الهی، رحمت خداوند در جامعه نمایان می‌شود عنوان کرد: آگاه‌سازی جامعه نسبت به مقام و شخصیت علما و نیز معارفی که برای بیان آنها تلاش کرده‌اند، از مصادیق نشر معارف الهی است.

لزوم استفاده از ابزار هنر در معرفی الگوهای اخلاقی به جامعه

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرگذاری استفاده از هنر در این زمینه گفت: اهل بیت(ع) به شعر توجه ویژه‌ای داشتند و از شاعرانی که با استفاده از هنر خود به نشر معارف دینی می‌پرداختند حمایت می‌کردند.

وی افزود: روحانیون باید دلسوز جامعه و جوانان باشند و دست افتادگان را بگیرند و چنین عالمانی، نزد خداوند و جامعه محبوب‌تر هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی دستگیری از جامعه را وظیفه روحانیون و عالمان دین دانست و تصریح کرد: انتظار خداوند هم از کسانی که قدم در راه دین نهاده‌اند همین است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: حرکت در مسیر علم و کمال دستوری الهی است، همه می‌میرند و آنکس که اهل علم و دین باشد زنده خواهد ماند بنابراین باید مردم را با الگوهای برجسته در این زمینه آشنا کرد و راه صحیح زندگی را به این طریق آموزش داد.

خاطره‌ای از امام خمینی(ره) در مورد تکریم بزرگان شیعه

وی با اشاره به خاطره‌ای از کلاس درس امام خمینی(ره) عنوان کرد: روزی ایشان از آیت‌الله بروجردی یاد می‌کرد و عبارت «سلام‌الله علیه» را در مورد او بکار برد، گروهی تصور کردند امام اشتباه کرده ولی زمانی که ایشان متوجه شد در مورد ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله بروجردی مبحث گسترده‌ای را شروع کردند که این امر نشان‌دهنده اهمیت جایگاه علما و اقدامات آنهاست.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر معرفی شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شیخ صدوق به جامعه امروز گفت: همایش بزرگداشت این عالم بزرگ، گامی مهم در راستای نشر معارف شیعی و نشان دادن الگوهای بزرگ به نسل امروز است البته باید قدر علمای حاضر را هم بدانیم و در تکریم آنها بکوشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.