بجنورد- معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از عدم اختصاص سهمیه جذب نیروی مراقب سلامت در سال تحصیلی آینده خبر داد.

برای جذب نیروی مراقب سلامت سهمیه ای به خراسان شمالی اختصاص نیافت

حسن لنگری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه با کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس استان مواجه هستیم، گفت: درحال حاضر در سطح استان مدارس متوسطه مقطع دوم و مدارس استثنایی با کمبود مراقب سلامت مواجه هستند.

وی افزود: براساس استاندارد باید به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مراقب سلامت وجود داشته باشد درحالیکه این شاخص در استان به ازای هر هزار و ۳۰ دانش آموز یک مراقب سلامت است.

لنگری با اشاره به فعالیت ۹۵ مراقب سلامت در مدارس استان، گفت: درحال حاضر در شهرستان راز و جرگلان و منطقه بام و صفی آباد مراقب سلامت نداریم و تمام مراقبین سلامت این استان زن هستند.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در ادامه به طرح بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای ۸۰ هزار دانش آموز معاینه، وارنیش و ترمیم دندان انجام شد که مشخصات ۵۵ هزار دانش آموز در سایت الکترونیکی ثبت شد.

لنگری خاطرنشان کرد: در قالب طرح دادرس نیز با همکاری هلال احمر استان دانش آموزان برای آمادگی در برابر روزهای سخت و حوادث آموزش دیدند.

وی یادآور شد: در راستای توسعه بهداشت محیط با شهرداری و محیط زیست نیز همکاری داریم و با همکاری سازمان پسماند استان دانش آموزان مقطع ابتدایی جهت آشنایی با پسماند تر و خشک و تفکیک آن آموزش داده می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.