یزد - رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: شبکه تحقیقات بهداشت محیط جایگاه خوبی در بهداشت محیطی دارد و به عنوان یک نهاد مانند همایش‌های سالیانه بهداشتی می‌تواند در این زمینه به صورت سیستماتیک عمل کند و عوامل محیطی در ۲۵ درصد از بیماری‌ها نقش دارد.

عوامل محیطی در ۲۵ درصد از بیماری‌ها نقش دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مصداقی‌نیا صبح شنبه در دومین نشست مشورتی شبکه تحقیقاتی بهداشت محیط کشور اظهار داشت: سلامت محیط در سطح کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه در سال‌های گذشته توجه خاصی به این مقوله صورت گرفته   وتوجه به بهداشت و محیط  یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه یزدمی باشد و محیط در میان سایر رشته‌ها پیشروی چشمگیری داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر لزوم شناخت آسیب‌های اقتصادی ناشی از عدم وجود بهداشت محیط تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌های می‌تواند در شناسایی این آسیب‌ها و بهره‌مندی از تحقیقات کاربردی در این زمینه موثر باشد.

مصداقی‌نیا خاطرنشان ساخت: باید مراکز تحقیقاتی که در استان‌ها فعال هستند برای پیوستن به شبکه بهداشت محیط دعوت شوند و سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز به ما بپیوندندو نگاه و برنامه‌ها برای  جلب مشارکت بخش خصوصی در این زمینه باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدنیز در این  نشست اظهار داشت: از رشته بهداشت محیط جزو بیشترین واحدهایی است  که برای انجام کارهای پاراکلینیکی وقت صرف می‌کند.

محمود نوری‌شادکام با بیان اینکه بهداشت محیط با بخش خصوصی و دولتی در ارتباط است گفت: به دلیل اهمیتی که این حوزه دارد نیاز است در مباحث روانشناسی نیز ورود کرده و در حوزه آموزش این مباحث نیز برنامه‌هایی را برای اجرا ارائه داد.

وی افزود: لازمه داشتن اقتصاد پویا و جامعه سالم توسعه سلامت و پایدار در جامعه است و سالم‌سازی بهداشت و محیط زیست از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار است اما متاسفانه مردم و مسئولان توجه چندانی به این مسائل ندارند.

این مسئول تصریح کرد: حتی در حوزه‌های گردشگری نیز این موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار است وباید به هر شکلی که می‌توان از طریق پژوهش‌های کاربردی حساسیت‌های این موضوع را برای مسئولان روشن کرد ضمن اینکه دانشگاه این آمادگی را دارد تا در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.