یزد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هموار کردن راه‌های درمان و کاهش هزینه‌ها بخشی از تقویت سلامت در جامعه است.

کاهش هزینه‌ها بخشی از تقویت سلامت در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا میرجلیلی صبح شنبه در دومین نشست مشورتی شبکه تحقیقاتی بهداشت محیط کشور اظهار داشت: اگر تحول سلامت را می‌خواهیم باید بنا و پایه آن را در محیط‌های خارج از دانشگاه و در بین خود مردم مستحکم کنیم و هموار کردن راه‌های درمان و کاهش هزینه‌ها بخشی از تقویت سلامت در جامعه است و اگر بخواهیم تغییرات را اساسی و بنیادی انجام دهیم باید به دنبال ایجاد اتاق‌های فکر باشیم

وی افزود: عدالت در بهداشت و درمان و تحول در سلامت محقق نمی‌شود مگر اینکه اهمیت جدی به تشکیل اتاق فکر داشته باشیم و با اولویت‌های پژوهشی نسبت به تغییرات اقدام کنیم.

میرجلیلی تصریح کرد : تغییر نظام سلامت و اصلاح رویه‌های بهداشت و درمان در گرو پژوهش‌های تحقیقاتی است که از سوی اساتید در رشته‌های مختلف به ویژه بهداشت محیط انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدنیردر این همایش  اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ کارت بهداشت صادر شده  که در مجموع بیش از ۲۶ هزار بازرسی از نقاط مختلف به ویژه مراکز تهیه و توزیع انجام گرفته است و در مجموع ۸۷ درصد روستایی و ۹۱ درصد شهری دارای کارت بهداشتی به روز هستند.

محمدحسن لطفی افزود: ۳۴۷ نقطه در سطح استان یزد از طریق نیروهای بهداشت محیط تحت پوشش قرار گرفته و خوشبختانه مشکلاتی در این زمینه وجود ندارد و در بسیاری از موارد در مقایسه با کشور وضعیت بهتری داریم و در جمع‌آوری و مبارزه با  مراکزعرضه قلیان یزد رتبه نخست را کسب کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: مشکلات جدی در زمینه مصرف آب و غذا و مشکلات بهداشتی نداریم و با راه‌اندازی سامانه شکایات توانستیم بخش اعظمی از تخلفات را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: پژوهش در حوزه بهداشت و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است واین پژوهش‌ها باید کاربردی باشد و با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات در حوزه بهداشت و سلامت مردم کمترتوجه شده لازم است تا فعالان و کارشناسان عرصه بهداشت محیط به این مهم نیز توجه خاصی داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.