بجنورد- رییس دبیر خانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی گفت: صمیمیت و اخوت بین علمای شیعه و سنی سبب وحدت پایدار می شود.

صمیمیت و اخوت بین علمای شیعه و سنی موجب وحدت پایدار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسن زمانی پیش از ظهر شنبه در همایش اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر در جمع علمای شیعه و سنی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه علما باید برای وحدت اجتماعی امت اسلامی تلاش کنند، اظهار داشت: وحدت اجتماعی امت در حقیقت محصول اعتقاد آنان به توحید است و معنی عبادت در آیه های قرآن با وحدت اجتماعی تناسب دارد.

وی اظهار کرد: طبق تفسیر ها بیان می شود که اگر توحید را قبول دارید پس باید وحدت اجتماعی که همان عبادت است نیز قبول کنید.

وی در خصوص ریشه های وحدت در قرآن کریم گفت: مهم ترین دلیلی که برای وحدت اشاره می شود استدال به این امر است که برای مقابله با دشمن مشترک باید وحدت داشته باشیم .

معاون دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری نیز در این همایش به وجود آمدن جریان‌های تکفیری را در جهت انحراف در مسیر اسلام دانست که بعد از بیداری اسلامی از سوی دشمنان شکل گرفت.

حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو گفت: شکل‌گیری این دبیرخانه در اوایل سال ۹۲ تحت ریاست آیت‌الله مکارم شیرازی فعال شد و نشست‌ها و همایش‌های کشوری و بین‌المللی را برگزار کرد.

وی برگزاری این همایش‌ها را به‌منظور همگرایی علمای شیعه و سنی حائز اهمیت برشمرد و از برگزاری سلسله نشست‌های خارجی در کشورهای هندوستان، پاکستان و اندونزی در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز با تأکید بر توجه به عمق و پشت پرده جریان‌های تکفیری گفت: این جریان با حمایت رژیم صهیونیستی وارد عرصه شده است و یکی از دردناک‌ترین مسائلی که جهان اسلام با آن مواجه شده جریان تکفیری است.

حجت‌الاسلام علی خادمی از جریان تکفیری به‌عنوان غده بدخیم در جهان اسلام یادکرد و افزود: این جریان با جنایات خود در حال ناپسند نشان دادن چهره اسلام است.

وی گفت: جریان‌های تکفیری بدون در نظر گرفتن مبانی اسلام اعمال جنایت‌کارانه در ملأعام انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همگرایی شیعه و سنی را لازمه حیات امروز دانست و گفت: برای تحقق این امر باید مجموعه‌های فرهنگی نقش خود را در جهت آگاهی بخشی بیش‌ازپیش ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز با تشبیه جهان اسلام به مزرعه گفت: این مزرعه امروز گرفتار آفتی به نام جریان تکفیری شده که در جهت تخریب چهره اسلام در حال فعالیت هستند.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) سه آفت برای جهان اسلام را عالمان بی‌تقوا، پیشوایان ستمکار و عابدان ناآگاه برشمرد.

وی بابیان اینکه گروه سوم وجودشان برای دین مصیبت بوده و فاجعه می‌آفریند، تصریح کرد: افراد متحجر و نادان همانند موریانه قالب دین را تهی و چهره ناپسندی از اسلام را به جهان معرفی می‌کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: امروز تکفیر همانند ملخ بر مزرعه دینی لشکرکشی کرده است و در حال جاری کردن مبانی غلط از اسلام در جهان هستند.

یعقوبی تأکید کرد: امت اسلام باید جریان تکفیر به‌عنوان دشمنان اصلی خود را بشناسد، چراکه این دشمنان در دنیای استکبار از کافر و مشرک بدتر هستند.

گفتنی است: در این همایش پیام تصویری آیت‌الله مکارم شیرازی و تأکید ایشان در خصوص تهدیدات جریان تکفیر و اهمیت برگزاری همایش همگرایی علمای شیعه و سنی و شرکت در آن، برای علمای حاضر در جمع نمایش داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.