یزد - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۳۹ هزار نفر از دانش آموزان یزدی در بحث پرسش مهر ریاست جمهوری، مشارکت داشتند وبرگزیدگان یزدی پرسش مهر همزمان با هفته تربیت اسلامی تجلیل می‌شوند.

۳۹هزار دانش آموزان یزدی در پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی سرداری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد برنامه‌های هفته تربیت اسلامی را اعلام کرد و اظهار داشت: این هفته از فردا  هشت اسفندماه در مدارس استان یزد به مدت یک هفته آغاز و برنامه‌های متعددی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این هفته برگزار می شود .

وی افزود: نهاد امور تربیتی از جمله نهادهایی است که نقش مهمی در راستای حراست از ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلابی اسلامی  بین دانش آموزان ایفا می‌کند و مربیان امور تربیتی از راهبران امور تربیت بین دانش‌آموزان  می باشند و ‌ به روز شدن آموزه‌های مربیان یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است.

سرداری در خصوص برنامه ی این هفته تصریح کرد: برگزاری همایش کوهنوردی، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی در نقاط مختلف استان، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه، گردهمایی و همایش متمرکز استانی با حضور معاونان و مشاورین تربیتی،حضور استاندار در جمع تشکل‌های دانش‌آموزی، اجرای برنامه‌های خیابانی، تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری اجرای برنامه‌های خیابانی، گردهمایی مدیران مدارس نواحی استان،اجرای برنامه‌های خیابانی، برگزاری برنامه‌های قرآنی با عنوان محافل انس با قرآن کریم، جلسات مشاوره‌ای، جلسات هماهنگی با معاونت های پرورشی و تجلیل از پیشکسوتان تربیتی استان از جمله برنامه های این هفته در استان یزد است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی در مباحث قرآنی، خاطرنشان ساخت: روزانه ۱۲۰۰ نماز جماعت با همکاری ۷۹۶ امام جماعت در مدارس استان اقامه شده و جشن تکلیف برای ۱۱ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز پسر و دختر و اجرای طرح روزه اولی برای ۸۵۰۰ دانش آموز در ماه رمضان، برگزاری طرح مصباح الهدی به منظور امام‌شناسی در آموزش و پرورش با مشارکت بیش از ۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد است .

سرداری تصریح کرد: درحال حاضر ۲۷ مدرسه قرآنی در سطح استان مشغول ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان هستند ودر حال حاضر ۱۹ دارالقرآن جدید در استان یزد تأسیس شده است.

وی افزود: تجهیز کتابخانه‌های مدارس یکی از طرح‌های آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، و در سال جاری بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کلاسی مدارس استان اختصاص یافته  تا دانش‌آموزان هرچه بیشتر به کتاب دسترسی داشته باشند و اجرای طرح کتاب‌خانه کلاسی یکی از دیگر طرح ها می باشد.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش یزد گفت: در زمینه  نیروی انسانی، آموزش و پرورش بیشترین کمبود را در بخش پرورشی و فرهنگی دارد و در حال حاضر  باید از بین سایر بخش‌های آموزش و پرورش قسمتی از کمبودها را برطرف  و بخشی از مشکلات را با به کارگیری نیروی جدید و حق‌التدریس حل می‌کنیم.

وی توانمندسازی نیروهای اداری و برگزاری آزمون های مشاوره های را از دیگر اقدامات این معاون در سطح مدارس استان عنوان کرد و افزود:‌ امسال ۹ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مشاورین آموزش دیدند و با اضافه شدن سه مرکز مشاوره به مراکز مشاوره آموزش و پرورش یزد،‌ امسال ۶۶۰ نفر از فرهنگیان در طرح رابطین مشاوره ای فعالیت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.