وزیر خارجه با بیان اینکه تروریستی خواندن سپاه و این قبیل تحرکات هیچ منفعتی برای آمریکا ندارد، گفت: هر گونه حرکت علیه این مردان غیور کشور حتما به نفع آنها نخواهد بود.

در حوزه نفت و حمل و نقل همه موانع برداشته شد / سپاه حامی کشورهای همسایه در برابر تروریست هاست

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای وزارت خارجه در جمع خبرنگاران درباره گزارش روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات ایران در برجام و برنامه وزارت خارجه برای پایبندی طرف مقابل به تعهداتش عنوان کرد: ما از روز اول اجرایی شدن توافق مثل زمان مذاکره که ناگزیر بودیم از اینکه با استقامت و اتکای به حمایت مردم، ‌ حقوق مردم را در توافق بیاوریم از روز اجرای توافق هم به دلیل هم بدعهدی آمریکا و هم تصورات باطل آمریکایی‌ها که فکر می‌کردند، تحریم‌ها برای آنها یک سرمایه است، ناگزیر بودیم که قدم به قدم و مرحله به مرحله امتیازاتی که در توافق حاصل شده، در عمل بگیریم.

*در حوزه بانکی هم توانسته‌ایم موانع را یک به یک برداریم

وی افزود: این روش‌ها را ادامه دادیم و بحمدالله امروز در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در حوزه نفت و حمل و نقل که دو حوزه از سه حوزه اصلی تحریم‌ها بوده، همه موانع برداشته شده و در حوزه بانکی هم توانسته‌ایم موانع را یک به یک برداریم و انشاءالله در آینده بیش از این نیز توفیق حاصل خواهد شد و همانطور که ملاحظه می‌کنید جامعه بین‌المللی در قبال برخی لفاظی‌هایی که ما از برخی جاها درباره برجام می‌شنویم، مقاومت کرده و تأکید کرده که برجام باید حتما اجرایی باقی بماند.

طرح مباحثی در آمریکا درباره تروریستی خواندن سپاه پاسداران سؤال یکی از خبرنگاران بود که ظریف در این باره عنوان کرد: این تحرکات آمریکا هیچگاه منفعتی برای مردم آمریکا و این کشور نداشته و آن چیزی که همه دنیا اذعان دارند در برابر تروریست‌ها به خصوص تروریست‌های تکفیری و داعش و النصره آنکه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه کرده، برداران ما در سپاه پاسداران هستند و هرگونه حرکت علیه این مردان غیور کشور ما صرفا باعث روشن‌تر شدن ماهیت آنهایی می‌شود که این اقدامات را انجام می‌دهند و حتما به صرف آنها نخواهد بود.

وی گفت: یقین دارم که این حرکت‌های بیهوده هم تاثیری نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ترکیه و اینکه ترکیه خطای خود در قبال ایران را جبران کنند؟ اظهار داشت: معتقدم در منطقه ما نیاز به همراهی و همکاری همه کشورها برای مقابله با تروریسم و افراط است.

ظریف عنوان کرد: تروریسم و افراط برای هیچکس منفعتی نخواهد داشت و دامن زدن به دیدگاه‌های فرقه‌ای برای هیچکس منفعتی نخواهد داشت. منطقه ما نیاز به همکاری دارد. این منطقه هیچگونه تلاش برای سلطه‌گری را بر نمی‌تابد. امروز سلطه در جهان معاصر حتی توسط قدرت‌های بزرگ هم پاسخ نمی‌دهد و به جز هزینه و جنگ و کشتار هیچ نتیجه‌ای تاکنون تلاش‌های سلطه‌گرانه نداشته است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: ما تجربه مناسبی در زمینه همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد آتش‌بس در سوریه داشتیم و امیدواریم همسایگان ما در ترکیه و سایر همسایگان فواید همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند و واقعیات را در خاطر داشته باشند و بدانند ایران خیرخواه همه همسایگان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.