گرگان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ هزینه های خدمات مهندسی در ایران ۲ درصد است و اگر مهندسان می خواهند این نرخ افزایش یابد، باید خدمات خود را به لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهند.

افزایش نرخ هزینه های مهندسی باید با افزایش کیفیت خدمات همراه باشد

به گزارش قدس آنلاین، حامد مظاهریان صبح شنبه در مراسم گرامیداشت روز مهندسی در گرگان با بیان اینکه تلاش های خواجه نصیرالدین طوسی برای نزدیک کردن نظر به عمل و تأکید بسیار وی بر رعایت اخلاق و انصاف در همه امورات بوده، اظهار کرد: مردم باید طعم واقعی خدمات با کیفیت و حرفه ای را بچشند.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی پرچمدار تفکر خواجه نصیر است، افزود: جامعه مهندسی موظف است با حفظ کیفیت در ارائه خدمات مهندسی از حقوق مردم در حوزه های مرتبط به خود و در برابر هر عاملی اعم از ارگان های دولتی و غیردولتی دفاع کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت اعتمادسازی میان مردم و جامعه مهندسان افزود: با افزایش کیفیت می توانیم انتظار داشته باشیم که نرخ هزینه خدمات مهندسی افزایش یابد.

وی ادامه داد: نرخ هزینه خدمات مهندسی در ایران ۲ درصد است و این در مقایسه با کشورهای هم جوار و غیرهم جوار نرخ بسیار پایینی است.

مظاهریان با بیان اینکه باید گستردگی جمعیت مهندسان را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: اگر خواستار افزایش نرخ هزینه های خدمات مهندسی هستیم، باید خدمات خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

افزایش پروانه های صادره در استان نشانه رونق ساخت و ساز است

رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این مراسم مهندسان را پایه گذار و طراح بسیاری از فن آوری ها، بناها و اختراعات معرفی کرد و گفت: اساس هستی بر پایه مهندسی، خلاقیت و تفکر بنا شده است.

وی با بیان اینکه خواجه نصیرالدین توسی چکیده ای از همه فضایل مورد نیاز یک مهندس بود، ادامه داد: همین امر سبب ماندگاری نام وی در گذر تاریخ شده و آثار این اندیشمند می تواند برای ما مهندسان چراغ راه باشد.

مروتی گفت: ارتقاء در بخش‌های مختلف مانند آموزش، نظارت بر عملکرد، برخورد با متخلفان همدلی، برنامه محوری، تسهیل‌سازی امور اداری و خدمات با کیفیت به مردم در عملکرد نظام مهندسی ساختمان گلستان در دوره جدید محسوس است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمار پروانه‌های صادره در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این رشد اگر چه در حد انتظار ما نبوده اما نشان از تحقق وعده های دولت برای خروج از رکود ساخت‌وساز است.

مروتی همچنین با تاکید بر این که مراحل ساخت واحدهای صنعتی از طراحی و اجرا باید براساس مقررات ملی ساختمان و زیر نظر نظام مهندسی ساختمان انجام شود، به مهندسان صنعت ساختمان نوید داد این موضوع با تلاش، همکاری و برنامه‌ریزی در استان به زودی تحقق می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.