نرم‌افزار «واژه مینا» مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی از سوی بنیاد سعدی تولید شده و رونمایی خواهد شد.

نرم‌افزار «واژه‌ مینا» برای آموزش زبان فارسی رونمایی می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  بنیاد سعدی «نرم‌افزار واژه‌ مینا» را مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی تولید کرده است که به زودی در بازار خارجی گوگل پِلی و بازارهای داخلی اول مارکت و کافه بازار منتشر خواهد شد.

فرشته‌آزادی پرند، مشاور واحد فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی در جمع استادان داخلی و خارجی زبان فارسی و مجموعه‌های فعال در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان، گفت: وب و فضای مجازی یک ابزار مناسب برای آموزش به شمار می‌رود، از این رو بنیاد سعدی سعی دارد نرم‌افزارهایی را در دو بخش نرم‌افزارهای تحت وب و نرم‌افزارهای وسایل الکترونیکی همراه تولید کند.

پرند ادامه داد: معتقدم اگر ما تنها بگوییم که آرزو داریم به یک جایگاه خاص برسیم، هیچگاه به آن نخواهیم رسید و برای رسیدن به آن جایگاه و اهداف عالی باید دست به تولیداتی بزنیم و بنیاد سعدی در این راستا «نرم‌افزار واژه‌ مینا» را مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی تولید کرده است که به زودی در بازار خارجی گوگل پِلی و بازارهای داخلی اول مارکت و کافه بازار منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاربران این نرم‌افزار در سطوح مختلف دسته‌بندی می‌شوند، ضمن نمایش و طریقه کاربری آن گفت: موضوعات درسی این نرم‌افزار به موارد روزمره و گوناگونی چون خوراک، پوشاک، سلامتی و... و. اختصاص دارد که در هر بخش کلمات و واژه‌های مرتبط را به فراگیر آموزش می‌دهد و برای هر درس نیز آزمون‌هایی در نظر گرفته شده است.

پرند با بیان اینکه برای آزمایش کارآیی و کیفیت و جذابیت این نرم‌افزار، از کودکان دو زبانه در نقاط مرزی ایران بهره بردیم، اظهار داشت: ما نه تنها باید فارسی را در خارج از کشور آموزش دهیم، بلکه افرادی که در نقاط مرزی کشور هستند نیز باید در این آموزش‌ها لحاظ شوند.

وی در ادامه ضمن معرفی «جامعه مجازی فارسی آموزان» نیز گفت: این شبکه مورد استقبال فارسی‌آموزانی که در دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت کرده‌اند، قرار گرفته و از آنجایی که ساختاری شبیه فیس‌بوک دارد، فعالیت در این شبکه برای فارسی‌آموزان خارجی کار آسانی است.

مشاور واحد فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی، ادامه داد: در بخش نرم‌افزارهای تعاملی نیز تولید یک نرم‌افزار مهم با عنوان «وب‌گاه تعاملی آموزش زبان فارسی» از اهداف ما بوده که بر اساس کتاب مینا و در چند فصل تهیه شده است. از نقاط قوت این نرم‌افزار می‌توان به وجود سیستم هوشمند تشخیص گفتار و امتیازدهی به گفتار کاربران اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار تعاملی آموزش زبان فارسی دارای درس‌های الکترونیکی قابل دسترس از طریق وب‌سایت است، گفت: در این نرم‌افزار کلاس مجازی بر اساس اسکایپ طراحی شده است که دانشجو و استاد با هماهنگی زمان، به صورت مجازی در کلاس شرکت می‌کنند و تخمین ما این است که این نرم افزار تا پنج ماه آینده آماده و رونمایی شود.

پرند در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امروزه مدل آموزش تغییر کرده است و «موک» ها (دوره‌های آموزشی برخط) به مدل اساسی آموزش در دنیای مدرن تبدیل شده‌اند، گفت: سیاست حاکم بر موک‌ها این است که کسب درآمد ما در فضای مجازی نباید از طریق محتوا باشد چراکه امروزه دسترسی به محتوا کار سختی نیست که ما بخواهیم همچون گذشته محتوای آموزشی خود را محدود کنیم و در اختیار کاربران قرار ندهیم.

وی با بیان اینکه امروزه الگوهای کسب درآمد در دنیا تغییر کرده است، افزود: الگوی آموزشی ما نیز باید بر اساس موک باشد یعنی دسترسی به محتوا برای مخاطب آزاد باشد و برای جبران هزینه‌ها و کسب درآمد، از طریق برگزاری آزمون و اعطای گواهینامه‌ها اقدام شود.

پرند ادامه داد: ما تصمیم داریم محتوای آموزشی زبان فارسی در حوزه‌های تخصصی تجارت، زیارت، گردشگری و سایر حوزه‌ها را با الگوی موک فراهم کرده و به مخاطب ارائه کنیم و از کمک و همراهی افرادی که توانایی لازم در این حوزه را دارند، استقبال می‌کنیم.

مشاور واحد فناوری و اطلاعات بنیاد سعدی افزود: یکی دیگر از اهداف بنیاد سعدی تولید نرم‌افزار چندزبانه آموزش فارسی است، همچنین یکی دیگر از سیاست‌های بنیاد این است که تولیدکننده محصولات نباشد و به جز تولید شبکه مجازی فارسی آموزان، تولید سایر محصولات را برون سپاری کرده است.

پرند ادامه داد: آموزش زبان فارسی مبتنی بر فیلم نیز یکی دیگر از اهدافی است که در سال آینده آن را دنبال خواهیم کرد؛ همچنین تولید بازی‌های رایانه‌ای جزء برنامه‌های آتی بنیاد سعدی است

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.