سی و هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر امروز شنبه به ریاست حسن روحانی با هدف اتمام بررسی طرح ساماندهی شبکه های پیام رسان موبایلی و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

طرح ساماندهی پیام رسانهای موبایلی تصویب می شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  شورای عالی فضای مجازی پس از برگزاری ۳ جلسه درخصوص بررسی وضعیت شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان موبایلی داخلی و خارجی، امروز طرح نهایی این موضوع را تصویب می کند.

سی و هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور سران قوا و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا و به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، امروز شنبه برگزار می شود.

در این جلسه قرار است طرح ساماندهی پیام رسانهای موبایلی و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی به تصویب نهایی برسد.

پیش از این، شورای عالی فضای مجازی کلیات این طرح را مورد بررسی قرار داده بود و امروز قرار است دستورالعملی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانهای داخلی و نیز ساماندهی  پیام‌رسانهای خارجی به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد.

هدف از طرح این موضوع، قانونمند کردن فضای شبکه های اجتماعی است که نقش پررنگی در زندگی روزانه کاربران ایرانی دارند.

چارچوب کلی سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی برخط دی ماه امسال به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید. همچنین در بهمن ماه، شورای عالی فضای مجازی بخش‌هایی از «سند حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی» را بررسی کرد که طی این بررسی، نقش دستگاههای حکومتی مرتبط برای حمایت از ایجاد و توسعه پیام رسانهای بومی تعیین شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.