اهواز_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تلف شدن ۵۰۰ قطعه پرنده مهاجر وحشی بر اثر رهاسازی دانه های گندم آغشته به سم در مزارع کشاوزی این شهرستان خبر داد.

کشاورزان دزفولی ۵۰۰ قطعه پرنده را با سم کشتند

به گزارش قدس آنلاین فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان داشت: عاملان کشتار پرندگان وحشی با سم شناسایی و این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: برخی کشاورزان برای دفع پرندگان به صورت ناآگاهانه با استفاده از سم اقدام به کشتار انواع پرندگان وحشی نظیر کبوتر، قمری، فاخته، انواع گنجشک سانان و دیگر پرندگان می کنند.
قلی نژاد اظهار کرد: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به محض اطلاع از تلف شدن ۵۰۰ قطعه انواع پرندگان مهاجر وحشی در محل حاضر شده و پس از پیگیری لازم عاملان کشتار این پرندگان را که ۲ نفر از کشاورزان منطقه بودند شناسایی و طی شکوائیه ای جهت پیگیری قضایی به دادگستری معرفی کردند.

این مقام مسئول اذعان داشت: دفع جانوران وحشی به وسیله سم و هرگونه روش غیرمجاز دیگر که موجب کشتار جانوران گردد ممنوع و غیرقانونی است و کشاورزان می توانند جهت دفع و حفاظت از کشت خود از روش های مجازی که موجب پراکندگی پرندگان می شود استفاده کنند.
رئیس اداره محیط زیست دزفول به کشاورزان توصیه کرد برای دفع پرندگان از مزارع علاوه بر محصورسازی زمین کشاورزی با پرچین چوبی، از مترسک، آدمک و ابزارهای ایجاد صدا استفاده کنند.

گونه های مختلفی از پرندگان وحشی، برای زمستان گذرانی به تالاب ها، آبگیرها و حاشیه رودخانه های شمال خوزستان مهاجرت کرده اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.