بجنورد- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بهره برداری ازفازاول اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد منوط به اجرای تفاهم نامه دستگاههای اجرایی استان است.

بهره برداری از فاز اول اردوگاه دانش آموزی بجنورد منوط به اجرای تفاهم نامه ها است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی شورزاده ظهر شنبه درجمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه تاکنون ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این اردوگاه هزینه شده است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای استان تعهد کرده تا جاده دسترسی به اردوگاه را احداث کنداما هیچ اقدامی دراین زمینه انجام نداده است.
وی افزود: آب و فاضلاب شهری استان نیز درزمینه تامین آب شرب به میزان نیاز اردوگاه تعهد کرده که انشعاب به اردوگاه اختصاص داده اما این مقدارنیاز اردوگاه را مرتفع نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر همه دستگاههایی که با آموزش و پرورش استان برای بهره برداری ازاین اردوگاه تفاهم نامه امضا کردند به تعهدات خود عمل کنند فاز یک این پروژه درهفته معلم  به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ دارالقرآن در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۹ دارالقرآن ماه رمضان سال گذشته با مشارکت خیرین راه اندازی شد و ۲ دارالقرآن درشهرستان شیروان و رازو جرگلان نیمه تمام است.
وی ادامه داد: دارالقرآن شیروان و رازو جرگلان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام به ۷۰۰ میلبون تومان اعتبارنیازداریم.
وی دربخش دیگری با اشاره به اینکه ۷۲۰ مربی پرورشی درمدارس استان فعالیت می کنند، ببان کرد: از این تعداد ۵۰۰ نفر مربیان پرورشی و مابقی مربیان آموزشی هستند.
شورزاده با بیان اینکه کمبود مربی پرورشی در مدارس استان داریم، گفت: میانگین سنی مربیان پرورشی باید بالای ۱۹ سال باشد اما سن نیروهای پرورشی استان بالا است که امیدواریم با جذب نیروی جدید این مشکل به حداقل برسد.
وی ادامه داد: همچنین به دلیل کمبود مربی پرورشی ازنیروهای آموزشی دراین حوزه استفاده می کنیم.
وی افزود: به ازای هر ۱۵۲ دانش آموز دراستان یک معاون پرورشی داریم و به ازای ۷۰ دانش آموز ۱۲ ساعت فعالیت های پرورشی و هر ۱۵ نفر یک ساعت مشاوره انجام می شود.
وی در پایان تجلیل از ۴۵۰ نفراز مربیان و پیشکسوتان و مشاوران پرورشی ، رونمایی از ۳ عنوان کتاب با حضور معاون وزیر، زنگ سپاس مربی ، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و تجدید میثاق با شهدا از جمله برنامه های هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.