مشهد- مانور مشترک بمباران هوایی با رویکرد امداد ونجات با همکاری نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان برگزار شد.

مانور مشترک بمباران هوایی بین هلال احمر و بسیج شهرستان قوچان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قوچان با بیان این خبر گفت: این مانور مشترک که با همکاری هلال احمر قوچان و سپاه پاسداران و مدیریت بحران شهرستان قوچان برگزار شد، سناریو آن توسط جمعیت تهیه و طی جلسات برنامه ریزی شده جهت سنجش آمادگی تیم های شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

سعید فکوری افزود: از آنجا که آمادگی کامل تیم های مدیریت بحران شهرستان ها همیشه مورد توجه هست اجرای اینگونه مانورها جهت سنجش آمادگی تیم های عملیاتی لازم و ضروری است و اجرای این مانور می تواند آمادگی تیم ها و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کند و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را نمایان سازد تا در زمان بحران تیم ها آمادگی کامل را داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجا که یکی از اهداف این مانور بحث امداد و نجات بوده است جمعیت هلال احمر با تمامی تجهیزات و تیم های تخصصی خود در این مانور حضور داشته که تیم های جستجو و نجات در آوار، تیم سگ های جستجو و نجات، تیم ارزیاب حادثه و منطقه، تیم تخصصی حمل مصدوم و تریاژ، تیم اسکان اضطراری و اردوگاه، تیم حمایت روانی و اجتماعی و تیم پشتیبانی عملیات و تیم جستجو و نجات در ارتفاع و فضای معلق با تمامی تجهیزات و نیروهای تخصصی مورد نیاز در محل حادثه بعد از درخواست مدیریت بحران شهرستان حضور پیدا کردند و کارهای عملیاتی و تخصصی خود را در کنار سایر تیم های مدیریت بحران به طور کامل اجرا کردند.

فکوری افزود: در ادامه از توان نیروهای بسیج که طبق آیین نامه سازمان مدیریت بحران کشور می توانند در بحث امداد و نجات به عنوان نیروهای عملیاتی کمک کننده باشند نیز در مباحث حمل، آوار و اسکان استفاده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.