معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور محیط زیست گفت: بزودی برای حل مشکل ریزگردها در ایران گفتگوهای مفصل منطقه ای از سوی سازمان ملل آغاز می شود.

مشکل ریزگردها در ایران از طریق گفتگوهای منطقه ای حل می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اریک سولهایم بعد از در جریان بازدید از نمایشگاه ایستگاه مطالعاتی دریاچه ارومیه با بیان اینکه ریزگردها و غبارها از اولویت های نخست زیست محیطی ایران به شمار می رود اظهارداشت: سازمان ملل متحد آماده همراهی و همکاری برای حل این مشکل زیست محیطی است.

وی ادامه داد: در این زمینه سازمان ملل متحد برای مدیریت و مهار ریزگردها و طوفانهای گرد و غبار در اطراف ایران با مسئولان سه کشور عراق، ترکیه و عربستان سعودی گفتگو می کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور محیط زیست با اشاره به اینکه کارهای عملی نیز باید بر اساس همکاریهای منطقه ای انجام شود اظهار امیدواری کرد، با انجام این گفتگوها مسیر درستی برای مدیریت و مهار ریزگردها و طوفانهای گرد و غبار در ایران طراحی شود

اریک سولهایم گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها زندگی مردم را در سطح محلی و ملی به خطر می اندازد بلکه با طوفانهای نمک این دریاچه شور اثرات جهانی وسیعی را باید متصور بود و به همین دلیل باید همه با هم برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنیم.

وی تغییر در نحوه مدیریت منابع در کل حوضه آبریز، تغییر الگوهای کشاورزی و بازنگری در ساخت سدها در این محدوده را از مهمترین روشها برای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان و بار دیگر بر کمک سازمان ملل متحد در این برنامه ها تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: دستیابی به تراز اکولوژیک یک هزار و ۲۷۴ متر از سطح آب های آزاد در اولویت برنامه های اجرایی احیای دریاچه ارومیه بوده و این مهم با تلاش همه دستگاه های مرتبط و همکاری های ملی و بین المللی قابل تحقق است.

پرویز آراسته اضافه کرد: تلاش های جوامع محلی و مسئولان در راستای احیای دریاچه ارومیه سرعت گرفته و برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تثبیت و احیای این دریاچه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بدون همکاری نهادها و جوامع محلی دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه مصوبات و طرح های اجرایی ستاد احیا محقق نمی شود عنوان کرد: دولت یازدهم اقدامات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده است.

بازدید از تالاب کانی برازان، دریاچه ارومیه، سایت سپورغان، رشکان از برنامه های سفر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور محیط زیست به آذربایجان غربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.