نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه دادند تا سقف درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۵ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک ها اقدام کنند.

اجازه مجلس به دانشگاهها برای دریافت وام در سال ۹۶ با سقف مشخص

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور، بندهای الف و ب تبصره ۹ این لایحه را تصویب کردند.

بر اساس بند (الف) «به دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۵ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک ها اقدام کنند».

این بند با ۱۴۶ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

نمایندگان مردم همچنین با تصویب بند (ب) تبصره ۹ لایحه بودجه، صندوق های رفاه دانشجویی را موظف به بازپرداخت وجوه حاصل از وام های شهریه سال های ۸۵ تا ۹۳ کردند.

بر اساس این بند، «صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای شهریه سالهای ۱۳۸۵ تا  ۱۳۹۳ را به حساب درآمد عمومی کشور، موضوع ردیف ۱۶۰۱۶۰ واریز کنند.

وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای مذکور وهمچنین سایر منابع ناشی از فعالیت‌های‌صندوق تا سقف یازده هزار وسیصد میلیارد (۱۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت مجدد به دانشجویان به مصرف می‌رسد.»

این بند با ۱۴۷ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.