یک فعال کارگری در واکنش به مصوبه جنجالی امروز مجلس درباره معافیت مالیاتی حقوق کارگران گفت: آیا نباید به دولت تدبیر و امیدی که با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی آمد خرده گرفت که چرا این گونه درخواست تبعیض آمیزی را ارائه نموده است؟

دست‌درازی مجلس و دولت به جیب ۱۳ میلیون کارگر زیر خط فقر در آستانه انتخابات

به گزارش قدس آنلاین فرامرز توفیقی، فعال کارگری، در واکنش به مصوبه امروز مجلس مبنی بر سقف معافیت مالیاتی ۱.۵ میلیون تومانی حقوق کارگران که ۵۰۰ هزار تومان کمتر از حقوق کارمندان دولت تعیین شد، گفت: متاسفانه در ایام انتخابات و در بحبوحه نیاز به آرای مردم همیشه صحبت از صیانت، حمایت، دادخواهی و برگرداندن آب به جوی خود از کسانی شنیده می شود که بعد از نشستن بر کرسی قدرت به یکباره فراموش می کنند که چه عهد و پیمانی را با مردم بسته اند؟

 وی ادامه داد: چه وظیفه ای خداوند سبحان بر عهده یک نماینده گذارده است؟ آیا هیچگاه مطالبات و درخواست های سالیان سال مطرح شده در شورایعالی کار را برای رفع این تبعیض آشکار مطالعه نموده اند؟ آیا فرایند رسیدن به این نقطه و یکسان شدن سقف معافیت مالیاتی بر دستمزد را هیچگاه مطالعه نموده اند؟ آیا برداشت از جیب ۱۳ میلیون و سیصد هزار کارگری که این روزها یکصدا فریاد بر می آورند که در زیر خط فقر بلکه در زیر خط مرگ دست و پا می زنند را مصداق چه می نامند؟

 توفیقی بیان کرد: آیا هیچگاه به فکر وادار نمودن کسبه و دلالان ارز و مسکوکات که هر ساله برای ارزش افزوده بر تبادلات بازار خدشه وارد می کنند تمهیدی اندیشیده اند؟ آیا فشار بر طبقه ضعیف کارگری خاموش کردن کورسوی امید در جامعه نیست؟ آیا به اثرات خانوادگی، اجتماعی، سیاسی این تصمیم (معافیت ۲میلیونی کارمندان از مالیات و معافیت ۱.۵ میلیون تومانی کارگران از مالیات) واقفند؟ آیا نباید به دولت تدبیر و امیدی که با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی آمد خرده گرفت که چرا این گونه درخواست تبعیض آمیزی را ارائه نموده است؟

 این فعال کارگری گفت: آیا نباید از وزارت کاری که در هنگام تنظیم بودجه با توجه به سابقه طولانی این تبعیض و تلاشهای رفع آن چگونه دوباره در چرخه آزموده را آزمودن دوباره افتاده است خرده گرفت؟  به راستی اندکی اندیشه در این باب و پاسخ به این سوالات آشکار می سازد که بهتر است بفکر مردمی باشیم که در همه صحنه ها ما را تنها نگذاشته اند و همیشه یار ویاورمان بوده اند. مردمی که با توجه به تمام سختیها و مرارتها دست از حمایت برنداشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.