یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا از برنامه این کشور برای استقرار جنگنده‌های اف ۳۵ در منطقه خبر داد.

قصد آمریکا برای وارد کردن جنگنده‌های اف ۳۵ به منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیفنس نیوز، ژنرال هربرت کارلیسل ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در سخنانی تاکید کرد: نیروی هوایی آمریکا قصد دارد طی سال های آینده جنگنده های اف 35 را برای مقابله با داعش در خاورمیانه مستقر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: استقرار جنگنده های اف 35 در خاورمیانه قریب الوقوع نیست، این مساله برای چند سال آینده برنامه ریزی شده است. ممکن است استقرار این جنگنده ها در آسیا اقیانوسیه و اروپا در بهار امسال انجام شود. جنگنده های اف 35 می تواند به طور چشمگیری قابلیت های نیروی هوایی آمریکا در عراق و سوریه را افزایش دهد.

جنگنده های اف 35 به نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا اجازه خواهد داد تا بمب های هدایت شونده با سیستم جی پی اس را مستقر کرده و از بمب های لیزری و تسلیحات پیشرفته هوا به زمین استفاده کنند.

اف 35 دومین جنگنده رادارگریزی خواهد بود که برای مقابله با داعش استفاده خواهد شد. اف 22 پیش از این در خاورمیانه مستقر شده و برای هدف قراردادن مواضع داعش از این جنگنده استفاده می شود.

شرکت لاکهید مارتین پیش از این اعلام کرده است که با وزارت دفاع آمریکا برای فروش 90 فروند جنگنده اف 35 به توافق نهایی دست یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.