اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی معروف به اکو نشست مقدماتی خود را امروز چهارشنبه با حضور ایران آغاز کرد.

آغاز نشست مقدماتی اجلاس اکو در پاکستان

به گزارش «قدس آنلاین»،  اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی معروف به اکو نشست مقدماتی خود را امروز چهارشنبه با حضور ایران آغاز کرد.

حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران به نمایندگی از این کشور در اجلاس اکو شرکت کرده است که تا پایان این نشست حضور خواهد داشت.

سرتاج‌عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: سران بیشتر کشورها در سیزدهمین نشست اکو شرکت کرده‌اند.

به گزارش رادیو پاکستان، وی افزود: در حال حاضر نشست کارشناسان ارشد اکو در حال برگزاری است و روز سه شنبه اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو اکو برگزار خواهد شد.

عزیز تأکید کرد: گسترش روابط تجاری و همکاری بین کشورهای عضو در زمینه انرژی، گردشگری، سرمایه‌گذاری مشترک، صنعت و بهبود وضعیت اقتصادی محور این دور از نشست اکو است.

وی افزود: تبادل نظر درباره نقش کریدور اقتصادی چین و پاکستان در گسترش روابط کشورهای عضو اکو از دیگر محورهای این نشست مهم است.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این خصوص گفت: اسلام‌آباد می‌تواند مسیر آسان و ارزان تجارت با افغانستان همچنین کشورهای آسیای مرکزی را فراهم کند که سران اکو باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی افزود: گسترش همکاری و پیشرفت اقتصادی کشورهای عضو محور اصلی برگزاری نشست اکو است.

زکریا تأکید کرد: پاکستان از نظر جغرافیایی اهمیت زیادی بین کشورهای عضو اکو دارد زیرا این کشور بهترین مسیر برای تجارت با کشورهای آسیای مرکزی که به آبهای آزاد راه ندارند می‌باشد.

سازمان همکاری اقتصای معروف با نام اختصاری اکو یک بلوک مهم اقتصادی در منطقه است که بیش از ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی عضو آن هستند.

سازمان اکو اولین بار توسط ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۹۶۴ میلادی بنا نهاده شد و تا کنون دوازده نشست خود را با موفقیت برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.