شهرکرد- مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: درحالی که قرار بود امسال برای ساخت تونل چری و راه های دسترسی محدوده کوهرنگ به مسجد سلیمان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 تونل چری کوهرنگ - مسجد سلیمان در انتظار اعتبار/ فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم

به گزارش قدس آنلاین، مهرماه سال ۹۴ بود که عملیات ساخت تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن در محدوده شهرستان کوهرنگ و در مسیر استان خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان چهارمحال وبختیاری آغاز شد.

با احداث تونل چری و راه های دسترسی آن مسیر ارتباطی شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان، حدود ۱۰ کیلومتر کوتاه تر می شود. خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست و ارتقای ارتباط بین این استان و خوزستان، افزایش ایمنی در حمل و نقل، کاهش تصادفات و پایین آمدن میزان تلفات رانندگی از مزایای احداث تونل چری به شمار می رود. اما با گذشت حدود ۱۸ ماه از آغاز عملیات این پروژه عملیات ساخت تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در باره پیشرف این پروژه حیاتی با بیان اینکه سال گذشته برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد، گفت: هزینه احداث این واریانت با تونل ها و پل های بزرگ با قیمت پایه، یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته وی، با هدف انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه های دسترسی آن هم اینک ۱۳۰ هزار متر مکعب ورودی تونل خاکبرداری و ۱۰ متر از تونل حفاری شده و اجرای گالری تونل به طول ۷ متر احداث شده است.
وی با بیان اینکه محور شهرکرد - مسجد سلیمان از محورهای مهم ارتباطی چهارمحال و بختیاری و شبکه راههای ملی محسوب می شود، گفت: هم اینک ارتفاع گردنه چری از سطح دریا ۲۸۰۰ متر است.
مقصودی ادامه داد: با توجه به اهمیت روز افزون این محور، وضعیت فعلی راه در بعضی از قسمت ها به دلیل مشکلات فنی و مهندسی جوابگوی نیاز و تقاضای موجود نیست و به خصوص در فصل زمستان و با بارندگی مشکلات عدیده ای برای رانندگان ایجاد می کند.
به گفته وی، مسیر پیشنهادی گردنه چری به طول تقریبی ۱۱کیلومتر است که با احداث آن علاوه بر آنکه مشخصات هندسی راه اصلاح شده، ۱۰ کیلومتر از طول مسیر کوهرنگ به خوزستان کاسته می شود.
حسینعلی مقصودی تصریح کرد: در مسیر اصلاح شده، تونل چری به طول سه هزار و ۳۸۴ متر و چند تونل کوچک در مجموع به طول یکهزار و ۴۸۰ متر احداث می شود.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: با احداث مسیر جدید ۲۱ کیلومتر از نامناسب ترین بخش محور موجود در محدوده گردنه چری حذف می شود.
مقصودی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص به موقع اعتبار این تونل و راههای دسترسی اطراف آن در سال ۹۸ بهره برداری شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر شکم خالی ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    عالی بود