ایلام-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین و اندک است و این روند برای یک کشور که مهد تمدن و علم بوده است، شایسته نیست.

سرانه مطالعه کشور پایین است/این روند شایسته نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ایلام با بیان اینکه در این ایام فضای کشورمان به نام حضرت زهرا (س) عجین شده است، اظهار داشت: امید است بیش از پیش با سیره علمی، اخلاقی و سیاسی این بانوی گرامی اسلام آشناشویم تا در زندگی به سعادت برسیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، یکی از کارهای خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در جامعه، موجب ارتقاء و پیشرفت می شود و توسعه، رشد و بالندگی فرهنگی و علمی را به همراه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام بابیان اینکه ارزشمندترین سرمایه برای انسان، کتاب است، بیان داشت: ما باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور نهادینه کنیم تا نسل جوان ما بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کنند و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه آگاهی و دانایی انسان ها با مطالعه و کتابخوانی افزایش می یابد، یادآور شد: اگر می خواهیم با ابعاد شخصیت معصومین(ع) و مسائل و علوم گوناگون روز آشنا شویم باید مطالعه مستمر و کتاب خوانی را در رأس برنامه های خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) برای ما یک ضرورت است، خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم، ارزش‌گرا و پویا داشته باشیم باید بیش از پیش با فرهنگ فاطمی آشنا شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در مدت زمان عمر کوتاه خود همه ارزش‌های الهی را به خوبی به نمایش گذاشت و بانویی کامل و نمونه بود، تصریح کرد: اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم، بایستی در مسیر پاک و برمبنای روش و منش معصومین(ع) گام برداریم.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه برای افزایش سرانه مطالعه در کشور بایستی چاره اندیشی شود، تأکید کرد: سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار پایین و اندک است و این روند برای یک کشور که مهد تمدن و علم بوده است، شایسته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه بسیاری از نوابغ در این خاک تربیت‌شده‌اند و امروزه پرچم‌دار خیلی از علوم مهم در جهان هستند، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش چاپ و انتشار کتب متنوع و گوناگون، نشر و چاپ کتاب در کشور با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و امیدواریم که روز به روز شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه انسان با بهره گیری از کتاب خدا(قرآن) مسیر سعادت را به بهترین شکل ممکن طی خواهد کرد، اظهار داشت: سعادت انسان در گروه عمل به دستورات این کتاب آسمانی است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب حرکتی ارزشمند در راستای پویایی و بالندگی فرهنگی و علمی در سطح جامعه است.

گفتنی است، آیین افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام در محل انبار غله این استان، با حضور سید هادی حسینی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل بازرسی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام؛ معاون استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان برگزار شد.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه بیش از ۳۱ هزار عنوان کتاب از ۲۵۳ ناشر برجسته کشور و در قالب ۱۸۷ غرفه تا سیزدهم اسفندماه در معرض دید بازدید کنندگان و مردم فرهنگ دوست استان ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.