کرمان- نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: رسالت تعلیم و تربیت رشد انسان و در پی آن توسعه و پیشرفت در جامعه محقق است.

رسالت اصلی تعلیم و تربیت پیشرفت جامعه است
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدیحیی جعفری ظهر یکشنبه در دیدار اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش کرمان که به مناسبت روز امور تربیتی برگزار شد، تثبیت انقلاب و ماندگاری آن را به تعلیم و تربیت مربوط دانست و اظهار کرد: تمامی مستکبران جهان از انقلاب اسلامی می ترسند و با ترفندهای شیطانی می خواهند نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا نباشد.
وی به جانفشانی های آحاد مختلف مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دنیا را مات و مبهوت کرد و امنیت را که امروز حتی رئیس جمهور امریکا به نبود امنیت در کشور خود اذعان می کند، برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.
نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: از نظر دین و منطق قرآن، ارزشمندتر از تعلیم و تربیت موضوعی وجود ندارو مسئله تعلیم و تزکیه در رأس همه مسائل دینی قرار دارد.
وی با بیان اینکه علمای دین هم بر اینکه تعلیم مقدمه تزکیه است تأکید دارند، گفت: باید نتیجه تعلیم و تربیت در مدارس، تزکیه نفس و رسیدن به حیات طیبه باشد.
آیت الله جعفری با اشاره به اینکه بدون تعلیم و تربیت نمی توان افراد به سعادت و کمال هدایت کرد، افزود: به همین دلیل است که اسلام و سایر مکاتب دیگر به این امر اهمیت بسیاری قائل می شوند.
وی وضعیت ناامن و آمار بالای بزهکاری های اجتماعی در جوامعی مانند امریکا را نشانه بی توجهی این جوامع به امر تربیت دانست و گفت: رسالت تعلیم و تربیت در واقع این است که توسعه و پیشرفت در جامعه محقق شود.

محمد محسن بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان اینکه تربیت از تعلیم جدا نیست، گفت: همه عوامل مدرسه نقش تربیتی دارند و جدایی فعالیت های آموزشی و پرورشی ضرورتی امکان ناپذیر است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ روحانی زن و مرد در آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند، افزود: عمده فعالیت این افراد مشاوره ای و مربوط به امور پرورشی است.

محسن بیگی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ارتباط موثر این دو بخش نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورش داشته است.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ روحانی در سطح مدارس استان در برپایی نماز جماعت در مدارس با آموزش و پرورش همکاری دارند و بیش از سه هزار نماز جماعت در مدارس استان برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.