بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر رسانه ای نقاط ضعف و یا تذکری را بازگو کرد، نباید مسئولان برآشفته شوند، بلکه باید نسبت به اصلاح آن مسئله اقدام کنند.

مسئولین نباید از انتقاد رسانه ها برآشفته شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در نشست خبری اخلاق و رسانه با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند اظهار داشت: رسانه ها همانند آینه باید واقعیت ها را انعکاس داده تا آنچه که در جامعه اتفاق می افتد بصورت دقیق و شفاف برای مردم روشن شود.

وی با تاکید بر رعایت صداقت در رسانه، افزود: صداقت جزء جوهر کار رسانه ها بوده و در این راستا باید واقعیت های اجتماعی بدون کم و کاست و حاشیه منتشر شود.

وی با بیان اینکه آیینه، عیب افراد را گفته اما آبروی کسی را نمی برد، یادآورشد: رسانه نیز همین طور است باید دست افراد را بگیرد نه اینکه بخواهد مچ گیری کند.

یعقوبی گفت: مسئولان باید با رسانه ها ارتباط آیینه ای داشته باشند و در هنگام بروز مشکلی نسبت به رفع آن اقدام کنند نه اینکه آیینه را بشکنند.

وی با اشاره به اینکه آیینه خیر خواه است و قبل از دیدن عیب در نگاه دیگران خود آن را نشان می‌دهد، یادآورشد: باید تلاش کنیم تا برای مدیران جامعه اسلامی که جنگ هشت سال را پشت سرگذاشته و تهدید و تحریم می‌شوند، خیرخواهی کنیم.  

یعقوبی با تاکید بر اینکه مدیری که در جامعه دردها را بکاهد موفق تر است، عنوان کرد: رسانه‌ها باید یار و یاور مسئولان باشند تا با کمک آنان کارها پیش برود.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در انتقادها حب، بغض سیاسی، شخصی، قومی و قبیله را دخالت ندهند، یادآورشد: نباید در انتشار مطالب ارزش ها زیر سوال برود بلکه باید حدود موجود که پذیرفته همگان است، رعایت شود.

وی افزود: رسانه ها می توانند اخلاق در جامعه را برای مخاطب خود ایجاد کنند تا بستر رشد و بالندگی در جامعه فراهم شود.

امام جمعه بجنورد اخلاق را به ظرف دین تشبیه کرد و گفت: اگر اخلاق ها در جامعه درست شود باور ها جایگاه خود را پیدا کرده و نتایج ثمر بخشی را می توانند به دنبال داشته باشند.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: اگر رسانه از سوژه و تیتر های درست استفاده کند می تواند سبک زندگی دینی را در جامعه ایفا کند که همه این کار ها به پشت کار یک رسانه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در سبک زندگی اسلامی دارند افزود: امروزه باید سبک زندگی را بر اساس سبک دینی از زوایای گوناگون ترسیم کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه یک کشور دینی هستیم، اما متاسفانه روزانه از اصطلاحات خارجی استفاده می کنیم که باید در این زمینه درس اخلاق در زندگی روزانه ما اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: فضای مجازی فرصت مناسبی است که باید استفاده بهینه از آن داشته باشیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه فضای مجازی همانند چاقو بوده و هم کارکرد مثبت و هم منفی دارد، یادآورشد: استفاده صحیح و مدیریت مناسب در فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تاکید براینکه رسانه ها در ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد:باید در جامعه امروز و با وجود هجمه های غرب، سبک زندگی اسلامی براساس ارزش‌های دینی رواج یابد.

یعقوبی با اشاره به اینکه غرب به منظور کمرنگ سازی عقاید ، به دنبال ترویج ارزش های مد نظر خودش است، گفت: باید سبک زندگی اسلامی در معماری، تربیت فرزند، خانه داری، آشپزی، تعاملات اجتماعی و معاملات از سوی رسانه ها تببین شود.

وی یادآورشد:رسانه ها خود مانند یک دانشگاه هستند که می توانند مخاطب خود را تغذیه و اقشار مختلفی را تحت پوشش قرار دهند و آنها را نسبت به مسائل و مشکلات جامعه آگاه سازند.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن مسائل اجتماعی در رسانه ها گفت: رسانه ها باید سوژه هایی را انتخاب کنند که با ملیت ایرانی در جامعه هم سو باشد.

آیت الله یعقوبی با گلایه بر اینکه اکنون جامعه به سویی رفته که مردم خانه ای که در کنار مسجد باشد را برای زندگی انتخاب نمی کند افزود: این امر یک فاجعه دینی بوده که در جامعه ما رو به افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.