گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نماز تجلی دلبستگی انسان به خداوند متعال و است و می تواند آسیب های اجتماعی را درمان کند.

نماز درمان گر آسیب های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر یکشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در گنبدکاووس، نماز را تجلی دلبستگی انسان به خداوند متعال دانست و اظهار کرد: این دلبستگی را باید در نسل جوان نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دنشگاه ها فقط به اقامه نماز در نمازخانه ها بسنده نکنند، افزود: باید فلسفه نماز را نیز برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه باید در دانشگاه ها و مدارس زمینه های ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز بیشتر فراهم شود، افزود: نسل جوان بایستی به مرحله ای از درک و فهم و چرایی نماز خواندن برسد و تبیین این فهم، وظیفه معلمان و استادان دانشگاه ها است.
وی ریشه همه آسیب های اجتماعی را دلبستگی انسان به قدرت، ثروت و شهوت دانست و گفت: امروز اعتیاد به مواد مخدر در همه جوامع بشری و ایران وجود دارد و باید برای کاهش آن با بازگرداندن انسان به نماز و معنویت تلاش کرد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه همه پیامبران الهی با هدف توجه انسان به خداوند و ایجاد دلبستگی معنوی مبعوث شده اند، افزود:
ادامه داد: همه ادیان آسمانی و پیامبران الهی با هدف کاهش دلبستگی دنیوی انسان ها و تطهیر وس لامت جامعه و نیز ایجاد دلبستگی به خداوند مبعوث شده اند، افزود: نماز بهترین راه ایجاد ارتباط و دلبستگی با خداوند است و به همین دلیل نماز را ستون دین و معراج مؤمن و عامل قرب الهی معرفی کرده اند.
وی توجه به نمازهای پنجگانه به ویژه نماز صبح را بسیار مهم و اثربخش در زندگی فردی و اجتماعی دانست و گفت: نماز درمانگر اصلی آسیب های اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.