اهواز _ این روزها که خوزستان را به نام استان خاموشی و گردوغبار می شناسند صبح سه شنبه باز هم از محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پذیرایی می کند.

 نوبخت بازهم به خوزستان سر می زند

به گزارش قدس آنلاین، سه شنبه ۱۰ اسفندماه  قرار است معاون رئیس جمهوری بازدید از پروژه های عمرانی، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیرامون اجرای فاز دوم طرح ٥٥٠ هزار هکتاری، اجرای طرح های آب و فاضلاب استان و بررسی مسائل گرد و غبار (ریزگردها) انجام دهد.  

صبح پنجشنبه ۵ اسفندماه نیز ریاست جهموری و به همراه معاونان خود و همچنین هیات همراهش برای سومین بار به خوزستان سفر کرد.

همچنین نوبخت در سفری که هفته گذشته به همراه ریاست جمهوری به استان خوزستان داشته است گفت: مدعی نیستیم که همه مسائل استان را حل کرده ایم اما با وجود محدودیت منابع مالی اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال برای حل بخشی از مشکلات استان ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی دیگر از قولهای رئیس جمهوری در آن زمان به مردم خوزستان این بود که به غیر از آب شرب، آب دیگری از استان منتقل نشود، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی برنامه ای برای نهال کاری در محل کانون ریزگردهای خوزستان طراحی کردند که ۳۰۰ میلیارد ریال به عنوان علی الحساب از سوی دولت برای این طرح پرداخت می شود.

وی همچنین از سه ردیف اعتباری در بودجه ۹۵ شامل اعتبارات ملی، استانی ویژه و استانی مشخص شده است که هزینه انجام هرکاری در استان از این سه ردیف خارج نیست. گفت: کل سهم خوزستان از اعتبارات ملی در سال جاری، هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که از این حیث خوزستان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در حوزه اعتبار تملک دارایی ها نیز خوزستان رتبه نخست و در ردیف های استانی ویژه نیز جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.