شهرکرد- رئیس هیات اسکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز فعالیت پیست‌های اسکی استان از اواسط بهمن‌ماه، حدود ۱۱۰ هزار نفر از این پیست‌ها بازدید کردند.

۱۱۰ هزار گردشگر از پیست‌های اسکی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، پیست اسکی چلگرد، یکی از مکان های تفریحی- توریستی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است که در نزدیکی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ واقع شده و به عنوان یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین پیست های اسکی زاگرس مطرح است .

صفر فرامرزی در باره استقبال از پیست های اسکی در چهار محال گفت: تعداد بازدید کننده‌های پیست‌های اسکی کوهرنگ ۸۰ هزار نفر، بارده ۲۰ هزار نفر و شیخ شبان ۱۰ هزار نفر بوده است.

فرامرزی تصریح کرد: بیشتر گردشگران به ترتیب از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بوده است.

وی با اشاره به کاهش بارش‌‎ها در سال جاری و کوتاه بودن مدت زمان فعالیت پیست‌ها، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

رئیس هیات اسکی استان بیان کرد: امکانات پیست اسکی کوهرنگ در سطح پیست‌های بین المللی است و دارای سه بالابر، مدرسه اسکی، دستگاه پیست کوب، مربیان مجرب، سالن استراحت و فروشگاه‌های موادغذایی است.

فرامرزی با بیان اینکه پیست‌های بارده و شیخ شبان تنها یک بالابر دارند، خاطرنشان کرد: این پیست‌ها از لحاظ امکانات ضعیف هستند و توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: پیست اسکی دولتی کوهرنگ دارای بیمه است و از لحاظ امکانات ایمنی و حفاظتی در سطح خوبی ارزیابی شده است.

فرامرزی در خصوص پتانسیل پیست‌های استان، اظهار کرد: وجود برف دائمی و یخچال‌های تابستانه در استان موجب شده تا امکان برگزاری مسابقات اسکی در منطقه عسل کشان فراهم شود.

وی در ادامه بیان کرد: از برنامه‌های آتی در صورت تامین اعتبار برگزاری مسابقات اسکی روی برف در تابستان سال ۹۶ است.

فرامرزی در پایان خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران، می‌تواند توریست بیشتری را برای حضور در این مکان‌ها جذب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.