بردسکن- رئیس مرکز بهداشت بردسکن از اجرای طرح مروج سلامت در ۳۲ مدرسه این شهرستان خبر داد.

طرح  مروج سلامت در ۳۲ مدرسه  بردسکن اجرا می شود

حسین امامیان در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: این طرح در سال ۹۱ فقط در ۱۵ آموزشگاه شهرستان  اجرا می شد که درحال حاضر به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت دارای نشان ۵، ۴،۳، ، ۲ ، تک ستاره و صفر ستاره می باشند گفت: بیشترین نشان مدارس بردسکن مدارس ۳ ستاره  و ۲ ستاره به ترتیب در  ۱۱ و ۱۰ آموزشگاه  است و به لحاظ نشان ۵ ستاره بردسکن هنوز نتوانسته این نشان را از آن خود کند.

رئیس مرکز بهداشت بردسکن با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف  اصلی مدارس مروج سلامت به همکاری تمامی ادارات و سازمان ها می باشد گفت:  مدارس مروج سلامت یک طرح کشوری است و داشتن خروجی مناسب از مدارس برای شهرستان یک نقطه قوت می باشد.

امامیان اظهارداشت: اجرای این طرح در مدارس به این خاطر است که دانش آموزان به عنوان عنصر ارتباطی بین خانواده و جامعه و نیمی از وقت خود را در مدارس  مشغول به تحصیل هستند  و  می توانند پیام های سلامتی را به خانواده و جامعه ترویج دهند.

وی افزود: اگر دانش آموزان در محیط مدرسه با فوائد سلامت آشنا شوند در آینده آنها را به عنوان یک رفتار دائمی می پذیرند.

 وی در پایان گفت:  بر اساس دستورالعمل ابلاغی درحال حاضر مدارس مروج سلامت هیچ افزایش و توسعه ای ندارند و بنا براین است که مدارس موجود به لحاظ بهداشتی و سلامت ارتقاء و به شاخص های لازم دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.