دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: خانه تاریخی «ناصر لشکر» با قدمت بیش از ۱۵۰ سال به‌عنوان نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان دامغان راه‌اندازی شد.

خانه تاریخی «ناصر لشکر» به‌عنوان نخستین اقامتگاه بوم‌گردی دامغان راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، معصومه داوودیان صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دامغان برای عمارت «ناصر لشکر» در روستای عباس‌آباد صادر شده است.

وی گفت: این خانه با قدمت بیش از یک و نیم ‌قرن با حفظ بافت سنتی خود در ۶ کیلومتری جنوب شهرستان دامغان در قلعه روستای عباس‌آباد واقع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این عمارت دارای بادگیر و برج نظامی و متعلق به دوره قاجار است، افزود: این خانه متعلق به عباس خان ناصریان از فعالان نظامی دوره قاجار بود که از سوی مظفرالدین شاه به دلیل سرکوب شورش ایل باصوری لقب «ناصر لشکر» گرفت.

داوودیان ادامه داد: ساخت گرمابه و تکیه در عباس‌آباد و ایجاد امنیت در منطقه شمال دامغان از فعالیت‌های ناصر لشکر بود که پس از درگذشت در امامزاده جعفر (ع) دامغان به خاک سپرده شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این عمارت تاریخی با مدیریت محمدعلی ناصریان، نوه ناصر لشکر به‌عنوان اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.