مشهد- مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خراسان رضوی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

تشییع ۴ شهید گمنام دفاع مقدس در خراسان رضوی/ اسامی دو شهید مفقودالاثر شناسایی شده متعاقبا اعلام می شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی اکبر نجاتی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این پیکرهای مطهر سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه وارد مشهدالرضا می شوند و مورد استقبال مسئولان استانی و مردم مشهد قرار می گیرند و در ساعات پایانی شب نیز برای طواف به حرم مطهر رضوی انتقال پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: چهارشنبه ۱۱ اسفندماه پیکر مطهر دو شهید گمنام که یکی از آنها در سن ۲۵ سالگی در عملیات ایذایی والفجر۸ در بهمن ماه ۱۳۶۴ در جزیره ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و دیگر شهید گمنام که در اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده است برای خاکسپاری در روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به خلیل‌آباد منتقل می‌شوند.

وی افزود: مراسم وداع با پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دیگر همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در جامعه الحسین (ع) رزمندگان اسلام مشهد برگزار می‌شود و بعد از تشیع در اجتماع فاطمیون مشهد که در روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود برای خاکسپاری در روز جمعه ۱۳ اسفندماه در شهر انابد از توابع شهرستان بردسکن به این شهر انتقال می یابند. این دو شهید والامقام مربوط به عملیات های خیبر و بدر بودند که به ترتیب در ۲۰ و ۳۲ سالگی در اسفندماه۱۳۶۲ و اسفندماه ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و شرق دجله به فیض شهادت نائل آمدند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی از شناسایی دو شهید جاویدالاثر دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکر مطهر ۲ شهید جاویدالاثر شهرستان های قوچان و تربت حیدریه(زاوه) بعد از ۳۳ سال شناسایی شده اند که به علت اینکه هنوز به خانواده آنها اطلاع داده نشده است اسامی آنها متعاقباً اعلام خواهد شد.

سردار نجاتی در ادامه افزود: از سال ۱۳۸۰ تا کنون خراسان رضوی میزبان ۱۸۴ شهید گمنام بوده است که در ۶۰ نقطه از این استان به خاک سپرده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.