زاهدان- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با اتصال شبکه گازرسانی به سیستان و بلوچستان توسعه صنعتی در این استان پهناور رقم خواهد خورد.

گاز رسانی به سیستان و بلوچستان توسعه صنعتی را در پی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،حمیدرضا عراقی در  نشست خبری  که عصر دوشنبه در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: ماموریت شرکت ملی گاز ایران برای گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان اقدامی خاص محسوب می‌شود .

عراقی افزود: منابع مالی گاز رسانی ایرانشهر به زاهدان مربوط به دولت قبل بوده و متوقف شده و در این دولت کار با جدیت دنبال شد و باعث شد مشعل گاز در زاهدان روشن شود.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵٪ پروژه گازرسانی ایرانشهر به زاهدان انجام شده است و پروژه گازرسانی ایرانشهر به زاهدان یکی از مهمترین و ویژه ترین پروژه هایی است که در زمان محدود و به موقع طبق قول ریاست جمهور فردا افتتاح خواهد شد و پس از گازرسانی به شهر زاهدان پروژه گازرسانی به دیگر نقاط استان اجرایی خواهد شد .

عراقی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه گازرسانی به زاهدان پروژه های بسیاری از پروژه های استان توسعه می یابد افزود: با اتصال شبکه گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان، توسعه صنعتی در این استان پهناور رونق خواهد یافت وهمت مردم لازمه توسعه بیش از بیش استان است.

مدیرعامل شرکت گاز ایران در خصوص تاثیر برجام بر شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در حقیقت برجام سبب شد تا محصولات شرکت ملی گاز ایران را گرانتر و آسان تر بفروش برسانیم .

وی با تاکید بر اینکه برجام سبب حذف دلال ها شده است،افزود: پس از برجام رغبت شرکتهای مختلف جهانی برای برقراری تعامل و ارتباط با شرکت ملی گاز ایران چند برابر شد .

عراقی تاکید کرد: حفظ و رضایت مشتری و ورود به بازار جهانی از مهمترین وظایف شرکت ملی گاز ایران است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ۱۲۰۰ مشترک شبکه توزیع گازرسانی در زاهدان افزود: اصل اول گازرسانی به استان مطالعات مهندسی میباشد که مطالعات مهندسی در زاهدان به پایان رسیده و ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی به زاهدان درنظر گرفته شده است .

محمد حسن طهرانی برنامه زمانبندی توزیع گاز در زاهدان را سه ساله اعلام کرد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در زاهدان وجود دارد و طبق برنامه زمانبندی شده توزیع گاز در زاهدان طی دو فاز تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید وی افزود: هزینه لوله گذاری و انشعاب گاز برای هریک از منازل مسکونی شهروندان زاهدانی ۲۱۰ هزارتومان خواهد بود .

وی در پایان گفت علمک گذاری و اشتراک پذیری گاز برای انشعابات خانگی در اواخر فروردین ماه آغاز می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.