وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس دوره‌ای شورای وزیران در چهار سال گذشته ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ایران در این دوره، ریاست را رسماً به سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی واگذار کرد.

ایران ریاست دوره‌ای شورای وزرای خارجی اکو را به پاکستان واگذار کرد

به گزارش «قدس آنلاین»،   اجلاس وزرای امور خارجه عضو اکو امروز در پایتخت  پاکستان آغاز شد و قرار است در این اجلاس برای بیانیه مشترک و پایانی تبادل نظر شود.

انتظار می‌رود در اجلاس امروز اعضای شرکت کننده درباره تحولات تازه منطقه و پیشبرد اهداف اقتصادی اکو در این وضعیت با یکدیگر رایزنی کنند.

تصویب لایحه عمل مشترک برای گسترش روابط اقتصادی از دیگر محورهای اجلاس وزرای امور خارجه عضو اکو خواهد بود.

قبل از این در اجلاس مقدماتی اکو به صورت مفصل درباره توافقات امروز و فردا تبادل نظر شد بنابراین از امروز تصویب لایحه عمل و تلاش برای توافق درباره اعلامیه مشترک آغاز می‌شود.

قرار است علاوه بر تصویب لایحه عمل اکو در سال ۲۰۱۷ وزرای امور خارجه برای اعلامیه مشترک که باید تا سال ۲۰۲۵ به آن عمل شود توافق کنند.

نمایندگان بیش از ۱۰ کشور در اجلاس اکو شرکت کرده‌اند و این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر روز گذشته وارد پایتخت پاکستان شد در اجلاس امروز شرکت خواهد کرد.

نشست امروز پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خلیل ابراهیم آکچا دبیرکل اکو آغاز شد و وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران در چهار سال گذشته ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد ایران در این دوره به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران اکو، ریاست را رسما به سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی واگذار کرد.

سازمان همکاری اقتصای معروف با نام اختصاری اکو یک بلوک مهم اقتصادی در منطقه است که بیش از ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی عضو آن هستند.

سازمان اکو اولین بار توسط ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۹۶۴ میلادی بنا نهاده شد و تا کنون دوازده نشست خود را با موفقیت برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.