۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 508276

سعید بیابانکی درباره وضعیت شعر سپید در ایران گفت: بسیاری معتقدند مخاطب شعر سپید فقط در فضای مجازی این اشعار را دنبال می‌کند اما بعضی شاعران سپیدسرا مخاطبان خاص خودشان را دارند و آثارشان هم با تیراژهای بالا منتشر می‌شود.

شعر سپید مخاطب گسترده‌ای دارد

قدس آنلاین- این شاعر با بیان اینکه لایک‌های بالا در فضای مجازی منحصر به شعر سپید نیست و بعضی کاربران بدون توجه و بر حسب وب‌گردی هر پستی را لایک می کنند، وضعیت شعر سپید را به لحاظ مخاطب در وضعیتی خوب ارزیابی کرد. وی گفت: این‌طور نیست که فقط شعر سپید در فضای مجازی مخاطب داشته باشد. در حال حاضر آثار شاعرانی مثل گروس عبدالملکیان، رسول یونان، سیدعلی صالحی و عباس صفاری با تیراژهای بالا منتشر می‌شود و مخاطبان خودشان را دارند. اتفاقاً این شاعران اهل دنیای مجازی نیستند و اشعارشان هم در دنیای مجازی مورد توجه است و هم در دنیای واقعی.

شاعر «یلدا» در ادامه، ضمن اشاره به مخاطبان شعر در فضای مجازی گفت: همه شاعران می‌دانند تعداد لایک‌ها میزان خوبی برای مخاطب‌سنجی نیست و تفاوت تعداد لایک‌ها و فروش کتاب نشان‌دهنده همین مسأله است. مخاطب جدی شعر حتماً اثر شاعر دلخواهش را می‌خرد و می‌خواند. هر چند خدمتی که فضای مجازی به شعر کرد، نباید نادیده گرفته شود چون ابزار آشتی مخاطب با شعر شد. اما به طور کلی فضای مجازی انسان را باسواد نمی‌کند و فقط او را از جریان‌های روز مطلع می‌سازد. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.