آستارا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: حدود ۹۰۰ واحد خانه‌مسافر در گیلان دارای پروانه بهره‌برداری بوده و شناسنامه‌دار شدند.

۹۰۰ واحد خانه‌مسافر در گیلان شناسنامه دار شدند

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده گفت: تمام مجموعه‌های عضو ستاد خدمات هماهنگی سفر استان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در نوروز ۹۶ هستند.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۷۴۵ واحد گردشگری با ظرفیت بیش از ۲۴ هزار تخت به‌منظور اسکان و اقامت مسافران نوروز سال ۹۶ در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با اضافه شدن مجموعه اسکان موقت، اسکان فرهنگیان و مهمانسراهای استانداری می‌توان انتظار بخش اقامت مسافران را فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به فعال بودن ۱۶۶ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک و غذا به ثبت جهانی رسیده، امیدواریم غذاهای بومی و محلی استان در منوی غذایی واحدهای پذیرایی قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به اینکه انجام سفرهای گروهی با هدف تورهای گیلان‌گردی در تعطیلات نوروز سال ۹۶ توسط دفاتر خدمات مسافری در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: ۶۰ دفتر خدمات مسافری در سطح استان فعال هستند و باید نسبت به تنظیم مجموعه تورهای گیلان‌گردی اقدام کنند.

وی واحدهای اقامتی استان را شامل هتل، خانه مسافر، هتل کاشانه، مجتمع‌های گردشگری و مهمان‌پذیر دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای اقامتی استان نسبت به سال ۹۲ با یک افزایش ۶۰۰ واحدی همراه بوده و در دهه فجر سال جاری یک‌هزار و ۵۰۰ تخت به مجموعه ظرفیت‌های اقامتی استان اضافه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافرها از مدت‌ها پیش آغاز شده است، متذکر شد: برای ساماندهی خانه مسافرها نیاز به یک اراده جمعی دارد و شهرداری‌ها، دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی باید در صحنه حضور داشته باشند.

علیزاده از شناسنامه‌دار شدن حدود ۹۰۰ واحد خانه‌مسافر در گیلان خبر داد و یادآور شد: خانه مسافرهای فاقد پروانه بهره‌برداری به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم نمی‌توانند به گردشگران خدمات اقامتی ارائه دهند و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.