بیرجند-معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی های چندین ساله در خراسان جنوبی گفت: باید گردشگری را یکی از اولویت های توسعه استان دانست.

گردشگری به عنوان اولویت توسعه خراسان جنوبی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرتضی عربی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه اطلاع رسانی و تبلیغات سفر نوروزی شهرستان بیرجند بیان کرد: برای نوروز ۹۶ برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

وی از برگزاری طرح همیار گردشگری در بیرجند خبر داد و اظهار داشت: این طرح در سطح ملی و برای اولین بار به صورت پایلوت در بیرجند اجرایی می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی ۳۶ غرفه صنایع دستی در نوروز امسال در استان خبر داد و افزود: همچنین نمایشگاه های عکس تاریخی برای این ایام پیش بینی شده است.

عربی به ورودی های شهرستان بیرجند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ورودی های بیرجند زیبنده یک شهر فرهنگی نیست و باید به عنوان شهری تاریخی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و در نصب المان ها نیز به مفاخر استان پرداخته شود.
وی با بیان اینکه ورود گردشگران به استان مزیت های زیادی را به همراه دارد یادآور شد: گردشگری باعث ایجاد اشتغال، رفع محرومیت و مهاجرت معکوس می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی راه اندازی تلفن ۳۱۷۵ را برای راهنمای مسافران نوروزی و رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات آنان عنوان کرد.

عربی برپایی تورهای یک روزه بیرجند گردی، چاپ کتاب معرفی جاذبه های گردشگری هر شهرستان برای مسافران نوروزی، برگزاری مراسمات سنتی و آیینی مانند کوزه شکنی، برپایی اولین موزه عروسک و اجرای موسیقی های محلی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای نوروز ۹۶ دانست.

وی از تهیه نرم افزار راهنمای گردشگری خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: در این نرم افزار تمامی اطلاعات به دو زبان انگلیسی و فارسی ثبت شده است.

معاون  گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: باید در تبلیغات محیطی نوروزی از موازی کاری پرهیز شود زیرا بسیاری از موازی کاری ها باعث می شود که خروجی مطلوبی نداشته باشیم.

عربی با بیان اینکه باید به معرفی فضاهای گردشگری و تفرجگاه های استان پرداخته شود افزود: همچنین باید نقشه ای کامل و جدید از شهرستان بیرجند تهیه شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.