گرگان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: درب ورودی باب النساء حرم امامین جوادین(ع)که با کمک های مردمی گلستانی ها ساخته شده، به زودی در حرم مطهر این دو امام در کاظمین نصب می شود.

درب ورودی حرم امامین جوادین(ع) با مشارکت گلستانی ها ساخته شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گلستان گفت: درب ورودی باب النساء حرم امامین جوادین(ع) در استان گلستان احداث و در کاظمین نصب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، صفر معراجی ظهر سه شنبه در آیین رونمایی از درب حرم امامین جوادین(ع) که در آستانه امام زاده عبدالله گرگان برگزار شد از نصب این درب در ورودی باب النساء این حرم مطهر خبر داد و اظهار کرد: این درب با عرض ۲متر و ۶۰ سانتی متر و ارتفاع ۳ متر است و بیش از ۲ سال برای ساخت آن زمان صرف شده است.

وی با بیان اینکه جنس آن چوب ساج و با قلم زنی و میناکاری هنرمندان اصفهانی ساخته شده، افزود: آب طلای آن را هنرمندان قمی و نجاری و خطاطی آن را هنرمندانی گلستانی به عهده داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان ادامه داد: گره چینی این درب با ۴ نوع چوب نارنج، عناب، گردو و ساج تزیین شده است.

وی به کمک های مردم گلستان در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: گلستانی ها در سال ۹۴ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ساخت عتبات کمک کردند و تا بهمن امسال هم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان میزان کمک های مردمی در این استان بوده است.

معراجی با بیان اینکه در ساخت این درب ۲ کیلو طلا به کار گرفته شده، افزود: افراد زیادی مانند مسئولان ستاد بازسازی عتباب در شهرستان ها و استان ها، عوامل اجرایی و مردم استان در ساخت این درب مشارکت داشتند.

وی به پروژه های این ستاد در حرم ائمه در کربلا، کاظمین و نجف اشاره کرد و گفت: مردم گلستان سومین استان کشور در کمک به بازسازی عتبات هستند وامیداریم در طرح های آینده نیز همچنان در کنار خادمان خود در این ستاد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.