یک آمریکایی ۵۱ ساله در شهر «کانزاس»، دو هندی حاضر در رستوران این شهر را، به ظن اینکه آنها ایرانی هستند، به گلوله بست که در نتیجه آن، یک نفر کشته شد.

مرد آمریکایی به ظن ایرانی بودن، به اشتباه ۲ هندی را به گلوله بست

به گزارش «قدس آنلاین»،  در ادامه انتشار خبرها درباره افزایش حملات نژادپرستانه در آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و آغاز ریاست جمهوری او در آمریکا، خبرهایی درباره هدف قرار دادن دو دانشجوی هندی در کانزاس مخابره شده است.

چهارشنبه هفته گذشته بود که رستورانی در شهر کانزاس آمریکا شاهد حمله و تیراندازی کارگر یک رستوران به دو تن از افراد حاضر در آن بود.

بر اثر این حمله به این دو جوان که دانشجوی هندی بودند، یکی از آنها کشته و دیگری به شدت زخمی شد.

به گزارش لس آنجلس تایمز، حالا خبرها حاکی از آن است که فرد ضارب با انگیزه‌های نژادپرستی این دو هندی را هدف قرار داد.

«آدام پورینتُن» ۵۱ ساله فکر می‌کرده که این دو تبعه هند، هندی نستند بلکه ایرانی هستند و به همین خاطر به آنها تیراندازی کرد.

روز دوشنبه(دیروز) اولین جلسه دادگاه این آمریکایی برگزار شد؛ کسی که به قتل عم متهم شده است.

گفته شده که او در زمان تیراندازی به «سرینیواس کوچیبهتلا» که ۳۲ سال داشت و «آلوک ماداسانی»، فریاد می‌زد: «از کشور من بروید بیرون».

کوچیبهتلا که در این تیراندازی کشته شد به همراه ماداسانی برای تحصیل به آمریکا آمده بودند و به عنوان طراح و سازنده جی پی اس در یک شرکت کار می‌کردند.

این حمله در حالی صورت گرفته که ترامپ پس از روی کار آمدنش با فرمان اجرایی، ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی شامل ایران را در دستور کار قرار داد.

هرچند به دنبال مخالفت دادگاه ها، اجرای فرمان اجرایی ترامپ معلق شد، اما خبرها حاکی است که او به زودی فرمانی دیگر در این خصوص صادر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.