تایباد- باحضور فرماندار شهرستان مرزی تایباد و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی، مرکز یادگیری محلی کوثر تایباد افتتاح شد.

محو بی سوادی از جامعه ازاهداف مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی فرماندار تایبادظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح این مرکز یادگیری وحرفه آموزی و فرهنگی، آموزشی آموزش مهارت های علمی همراه با عمل را موجب پیشرفت و توسعه جامعه دانست و گفت: ریشه کنی بی سوادی و ارتقا سطح سواد مردم جامعه اسلامی از دستاوردهای مهم نظام و انقلاب اسلامی است.
فرماندار تایبادبا بیان اینکه در این مرکز، مهارت های اصول زندگی، آموزش مهارتهای اجتماعی و حقوق شهروندی و نیز سوادآموزی با هدف ریشه ‌کنی بی‌سوادی در جامعه آموزش داده می‌شود، عنوان داشت: بانوان شهرستان از قدیم الایام  در اقتصاد و امورات اجتماعی و فرهنگی منطقه نقش چشمگیری را به عهده داشتند که امیداریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم باردیگر از این نیروی ارزشمندبنحو شایسته استفاده نمائیم.

شرافتی از بانوان به عنوان بازوئی توانمند در راستای طرح اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: خودکفائی و خوداتکائی بانوان مددجو تحت نهادهای حمایتی و نیز ارتقای سطح زندگی و تقویت و استحکام بنیان خانواده از اهداف راه اندازی مرکز کوثر تایباد است که بحمدالله تاکنون توانسته اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه کاری خود به ثبت رساند.

محمود آریامنش مدیر آموزش وپرورش شهرستان تایباد نیز گفت: مرکز یادگیری محلی کوثر زیر نظر نهضت سواد آموزی با ۱۵۰سوادآموز و ۲۳ مربی درسطح شهرستان فعالیت خواهد نمود و تاکنون نیز فعالیت های بسیار مناسبی در سطح شهرستان به انجام رسانیده است.
وی از اهداف مرکز یادگیری محلی تایباد، کسب مهارت های اجتماعی و کارآفرینی درحوزه بانوان و خانواده های بدون سرپرست را عنوان داشت و گفت: شهرستان تایباد دارای قابلیتها و استعدادهای شگرف و منحصربفردی است که در صورت هدایت و استفاده صحیح می تواند علاوم بر توسعه و پیشرفت علوم اجتماعی و فرهنگی زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه نیز گردد.
وی عنوان کرد: برگزاری کلاسها و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش سواد آموزی و مهارتهای خیاطی، معرقکاری، تابلوفرش، فرت و حوله بافی، گلدوزی ،سرمه دوزی و ... را از جمله کلاس های این مرکز اعلام کرد و افزود: با برگزاری کلاسهای سوادآموزی دراین مرکز می توان گفت که کلاسهای این مرکز تکمیل شده و میتواند چشم انداز روشنی در آینده بانوان شهرستان رقم زند.
وی با توجه به برنامه های نهضت سواد آموزی در سطح شهرستان، آمار افرادباسواد شهرستان را نسبت به وضعیت و موقعیت شهرستان بسیار مطلوب ارزیابی نمودو گفت : شهرستان تایباد هم اکنون دارای یک واحد یادگیری محلی زیر نظر سازمان نهضت سواد آموزی است، که با توجه به پیگیری های صورت گرفته  و قول مساعد ، این مراکز زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان درآینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد
 .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.