۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 508520

معاون منشی پارلمان افغانستان هشدار داد که هرگونه اقدام خود سرانه نظامی روسیه در خاک افغانستان، مداخله صریح در امور داخلی و مبارزه با ملت افغانستان محسوب می‌شود.

واکنش کابل به اظهارات اخیر پوتین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «عرفان‌الله عرفان» معاون منشی پارلمان افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر «پوتین» اعلام کرد که اگر روسیه برای مقابله با تهدیدات امنیتی خود به شکل خود سرانه در خاک افغانستان اقدام نظامی کند، نقض حاکمیت ملی این کشور محسوب می‌شود.

روز گذشته رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای تاجیکستانی خود اعلام کرد که نیروهای نظامی مستقر در پایگاه 201 ارتش روسیه در تاجیکستان آماده همکاری با نیروهای نظامی تاجیکستان برای تامین امنیت مرزهای مشترک این کشور با افغانستان هستند.

اخیرا کشورهای آسیای مرکزی و بویژه روسیه از حضور و گسترش گروه‌های جنگجوی وابسته به داعش در مناطق شمالی افغانستان نگران شده‌اند.

عرفان‌الله عرفان اظهارداشت که شکی نیست که از حضور افراد وابسته به داعش، القاعده و مخالفان مسلح نه تنها دولت و مردم این کشور نگران هستند بلکه برای کشورهای منطقه و جهان هم تهدید محسوب می‌شوند اما کشورها برای رفع نگرانی خود حاکمیت ملی و قوانین بین‌المللی را نادیده نگیرند.

وی از مقامات دولت کابل خواست تا با استفاده از دیپلماسی پویا مانع تبدیل افغانستان به سوریه شوند.

مقامات روسیه قبل از این نیز از ناامنی در مناطق شمالی افغانستان و حضور افراد وابسته به داعش در این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

کارشناسان معتقدند که روسیه در واقع نگران نفوذ داعش به آسیای میانه از مرزهای افغانستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.