رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو، گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری را برای ویران کردن کشور و کشتار ملت به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های عربی روز سه شنبه اعلام کردند که بشار الجعفری در سالن مذاکرات در ژنو از مصافحه با یکی از دیپلمات ترکیه خودداری و به وی پشت کرد.

این دیپلمات تُرک برای مصافحه و گفت وگو به بشار الجعفری نزدیک شده بود که با بی توجهی وی روبرو شد.
بشار الجعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل پشت کردن به دیپلمات تُرک گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری آدمکش را روانه سوریه کرده است.
وی اضافه کرد: این تروریست ها، سوریه را ویران کردند؛ شهرها و روستاها را به آتش کشیدند؛ خانواده ها را زنده سوزاندند.
الجعفری افزود: ارتش ترکیه نیز حاکمیت سوریه را نقض کرده و وارد خاک سوریه شده و بخش هایی از آن را اشغال کرده است و من به این خاطر با هیچ دیپلمات تُرکی مصافحه نمی کنم.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بیان کرد: ترکیه عامل جنایت و اعزام تروریست های تکفیری از خاک خود به سوریه بوده و این کشور عامل رنج های ملت سوریه است.
الجعفری اظهار کرد: اقدام های ترکیه به ویرانی سوریه منجر شد و دلیل همه این جنایت ها، کینه ترکیه از ملت بی آزار سوریه است که با آرامش و امنیت زندگی می کرد.
وی گفت: ترکیه مخالفان تکفیری را در استانبول اسکان داده و هم اکنون هزینه اشتباهات خود در حق ملت سوریه را می پردازد و تروریست ها پس از آموزش توسط ترکیه، به جان خود این کشور افتاده اند و مسؤولان ترکیه از کنترل و مهار آن ها ناتوان مانده است.
الجعفری اضافه کرد: اقدامات تروریست ها در آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه نشانه اشتباه بزرگی است که این کشور در آموزش تروریست های تکفیری و اعزام آن ها به سوریه مرتکب شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.