مشهد- یکی از هنرمندان فعال در عرصه ساخت فیلم کوتاه و داستانی، مشهد را یکی از قطب‌های سینمایی در کشور دانست و گفت: متأسفانه فیلم کوتاه هیچ حمایتی نمی‌شود.

«فیلم کوتاه» حمایتی نمی‌شود

علی کیوان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در کشور سبب معرفی فیلم کوتاه، می‌شود اضافه کرد: این جشنواره می‌تواند به هنرمندان برای ساخت آثار بیشتر و بهتر انگیزه دهد.

او که در اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ که جمعه گذشته در تهران برگزار شد، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش مستند را دریافت کرده است، ادامه داد: به نظرم، این جشنواره در سال گذشته از نظر کیفی بهتر بود زیرا جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ تا قبل از امسال، به صورت دوسالانه برگزار می‌شد و با وجود اینکه امسال نیز حدود ۳۰۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود اما به نظرم نسبت به سال گذشته آثار مذکور کیفیت قابل توجهی نداشت.

این هنرمند عرصه فیلم کوتاه با ابراز خرسندی نسبت به حضور شمار بیشتری از هنرمندان خراسان رضوی در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ تأکید کرد: در سال گذشته دو نفر از هنرمندان خراسان رضوی که می‌شناختم نیز در این جشنواره شرکت کردند و آثار قابل توجهی داشتند.

کیوان با ابراز تأسف نسبت به اینکه فیلم کوتاه در کشور ما شرایطی برای اکران ندارد یادآور شد: در یازدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ مستندی داستانی در قالب پرتره با عنوان «برکت» که به بررسی زندگی هنرمندی فعال در عرصه صنایع دستی می‌پردازد، شرکت کردم و در بخش کارگردانی برگزیده شدم.

گفتنی است؛ علی کیوان در سال گذشته نیز برای ساخت فیلم کوتاه «سرباز» جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.