ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: قطر فقط دو میلیون تومان هزینه جذب دونده خود را داده و ما هم ماهانه 700 هزار تومان دریافت می‌کنیم.

دونده قطری را 2 میلیون دلار خریده‌اند و ما هم ماهانه 700 هزار تومان می‌گیریم!

به گزارش قدس آنلاین، رضا قاسمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط تمریناتش اظهار داشت: در حال حاضر سومین مرحله اردوی خود را برگزار می‌کنیم. خوشبختانه شرایط خوب است و خودمان را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کنم. امیدوارم همانند دوره گذشته بتوانم مدال کسب کنم.

وی در مورد مشکلات مالی گفت: بودجه دوومیدانی خیلی کم است و ترکش آن در ابتدا به ورزشکاران می‌خورد و شرایط حرفه‌ای آن‌طور که باید، نیست. رقیب قطری من در آسیا فقط دو میلیون دلار خریداری شده است و در حال حاضر در بهترین کمپ‌های دنیا تمرین می‌کند، در حالی که بودجه کل فدراسیون ما سه میلیارد است، مسلم است با این شرایط کار سختی در آسیا و جهان داریم.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران عنوان کرد: ماهانه 20 روز اردو داریم و روزانه 40 هزار تومان دریافت می‌کنیم که در ماه 800 هزار تومان می‌ِشود. 10 درصد آن به خاطر مالیات کسر می‌شود، با 720 هزار تومان در ماه چه‌کار می‌توانیم انجام بدهیم. هزینه یک جفت کفش هم نمی‌شود. آیا می‌توان با این شرایط ورزش حرفه‌ای انجام داد.

قاسمی عنوان کرد: در این چند ساله هزینه شخصی زیاد انجام داده‌ام، دو، سه سال است که باشگاه‌ها آن‌طور که باید هزینه نمی‌کنند و بیشتر ملی‌پوشان در زندگی روزمره خود مانده‌اند، چه بخواهند ورزش حرفه‌ای انجام دهند.

وی درباره اینکه آیا مشکلات‌تان را با داورزنی معاون وزیر ورزش در مجمع در میان گذاشته‌اید یا خیر، گفت: او خودش در فدراسیون والیبال حضور داشته و می‌داند ورزش حرفه‌ای چقدر پیشرفت کرده است و هزینه زیادی دارد. دو و میدانی 24 ماده است که هر کدام یک فدراسیون می‌شود.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران ادامه داد: امیدواریم باشگاه‌ها بیایند و سرمایه‌گذاری کنند. درآمد ورزشکار اگر از باشگاه باشد، دیگر نیازمند فدراسیون نیست و بار زیادی از روی دوش آن برداشته می‌شود.

قاسمی در مورد مسابقات آینده گفت: نزدیک‌ترین رقابت بین‌المللی بازی کشورهای اسلامی است و تلاش می‌کنم همانند دوره گذشته دو مدال طلا را در 100 و 200 متر کسب کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.