بردسکن- اولین یادواره ۶۲ شهید دوران اسارت استان خراسان رضوی و تنها شهید آزاده سرافراز سردار میرزا محمد اصغری شهرستان بردسکن و چهلمین روز ۱۶ شهید آتش نشان حادثه پلاسکو در بردسکن برگزار شد.

اولین یادواره ۶۲ شهید دوران اسارت در برداسکن برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، سردارحسین جلالی از یادگاران دوران ۸ سال دفاع  مقدس  در جمع بیش از هزار نفر از قشرهای مختلف مردم بردسکن در امامزاده سید طاهر حسینی این شهر با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به ابعاد زندگانی حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید و امروز باید سیره و روش آن حضرت را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در دوران ۸ سال دفاع  مقدس  در مقابله با ایران اسلامی صف آرایی و لشکر کشی کردند گفت: علی رغم اینکه ایران اسلامی به لحاظ تجهیزات نظامی ضعیف بود اما با ایمان و توکل به خداوند متعال  و با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن تا به دندان مسلح پیروز میدان شد.

وی عنوان کرد: امروز  نیز دشمنان در راس استکبار جهانی ازطریق جنگ نرم و  نفوذ می خواهند مردم را نسبت به باورهای دینی و اعتقادی و سبک زندگی و مذاهب منحرف کنند.

وی بر مطالعه تاریخ انقلاب تاکید کرد و گفت: امروز عده ایی که  به منافع  خود دست پیدا  نکرده اند از انقلاب خسته شده اند عنوان می کنند که انقلاب به اتمام رسیده است.

این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس اظهارداشت: به کوری چشم همه کسانی  که عنوان می کنند که انقلاب به اتمام رسیده است می گویم مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشان دادند که چطوری از انقلاب و رهبرشان دفاع و حمایت می کنند و این انقلاب زنده و پویا است و مردم در دفاع از سرزمین و دین  و انقلاب خود تا آخرین قطره خون خود دفاع و در همه صحنه ها حضور دارند.

سردار جلالی به ایثارگری ها و فداکاری های آزادگان سرافراز در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت سخت ترین شکنجه ها و آزار و اذیت ها را در دفاع از اسلام و میهن و ناموس خود تن دادند و در این دوران نیز حتی جان خود را ایثارکردند.

وی افزود: هرگاه جبهه حق در مقابل جبهه کفر ایستادگی و مقاومت کرده به پیروزی دست پیدا کرده است و امروز نیز جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی بیشتر از زمان دوران دفاع مقدس  درصحنه هستند و در دفاع و از مرز و بوم خود از هیچ قدرتی هراس ندارند.

وی به اظهارات عده ایی که بحث  وحدت ملی را مطرح می کنند گفت: وحدت ملی حول انقلاب اسلامی است  و مردم در همه صحنه ها وحدت و اتحاد خود را به نمایش گذاشته اند و دشمنان را وحشت زده کرده اند.

 این یادگاردوران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد:  امروز این گونه حرکات و صداها از سمت سران فتنه دیده و شنیده می شود و مردم ایران با خلق حماسه ۹ دی پاسخ دندان شکنی را به فتنه گران دادند و امروز حرف های آنها برای مردم خریداری ندارد.

 جلالی گفت: این عده با این حرف ها قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را دارند و مردم با بصیر ایران با پیروی از منویات  مقام معظم رهبری نخواهند گذاشت افراد فتنه گر  پیروز انتخابات شوند.  وی اظهارداشت: در بحث برجام متاسفانه اسب زین شده را تحویل آنها دادیم و افسار پاره را گرفتیم در صورتی که مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که هیچ اعتمادی به امریکا  و ایادی او نیست و نباید به لبخند و دست دراز کردن دشمن اعتماد کرد.

وی گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دنیا را سر تعظیم فرود آورد و میلیون ها ایرانی به خیابان ها آمدند و شعار مرگ برامریکا را سردادند.

 جلالی گفت: امریکا کماکان دشمن اصلی ایران اسلامی است و کسانی که فکر می کنند که دوستی و مذاکره با امریکا به نفع ایران است فکر خامی دارند و در غفلت به سر می برند.

وی به آثار مخرب ماهواره اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه   ۵۰ درصد روستاها تحت سیطره ماهواره قرار گرفته اند و عده ایی نیز با داشتن تلفن های همراه جدید و هوشمند باعث شده اند بنیان خانواده آنها سست و از هم بریزد.

درابتدای این مراسم مهدی هنرور شهردار بردسکن در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به ایثارگری ها و فداکاری های آزادگان در دوران اسارت و ۱۶ شهید آتش نشان در حادثه پلاسکو اشاره کرد و دراین رابطه مطالب مبسوطی را بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.