ساری- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت: متاسفانه روستاها در زمینه فضاهای فرهنگی دچار محرومیت هستند.

روستاها در زمینه فضاهای فرهنگی دچار محرومیت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احد جاودانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد توانستند ضعف موجود در زمینه فضاهای فرهنگی در روستاها را پوشش دهند.

وی از کمک ۱۵ میلیارد ریالی به کانون های مساجد در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال این رقم را به ۱۸ میلیارد ریال برسانیم.

جاودانی در رابطه با پرسش قدس گفت: باید وابستگی کانون های مساجد به دولت کمرنگ شود و از خیرین فرهنگی و قرآنی در این زمینه ها استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به تجلیل از طلبه های حافظ قرآن در همایش بزرگ قرآنی در ۱۴ اسفند در ساری اشاره کرد و یادآور شد: در ۲۱ اسفند نیز در محمودآباد از مدرسین قرآن تجلیل خواهد شد.

جاودانی با اشاره به اینکه نهادهای مرتبط در زمینه های فرهنگی با توجه به هجمه هایی که وجود دارد، خوب عمل نکردند و انتظارات مقام معظم رهبری برآورده نگردید، گفت: باید با بسیج عمومی، باورهای دینی جامعه را زنده نگاه داشت و به نسل جوان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای موسیقی در مازندران آرامش خوبی برقرار است، افزود: در ارائه مجوزها، دقت های لازم صورت می گیرد و هنرمندان نیز در چارچوب مقررات کار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه دخالت هایی در زمینه اجرای موسیقی وجود ندارد، یادآور شد: اظهارنظرهایی ارائه می شود که با سعه صدر و تعامل با این نظرات برخورد می گردد.

جاودانی از ۱۸۵ درخواست موسیقی خبر داد و اضافه کرد: تنها با ۶ درخواست که مقررات را رعایت کردند، موافقت گردید.

وی سرانه گوش دادن به موسیقی را ۲ ساعت و حضور در فضاهای مجازی را ۳ تا ۸ ساعت اعلام کرد و خواستار ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با پرسش قدس مبنی بر ساماندهی نشریات سراسری گفت: با نشریاتی که در استان توزیع نمی شوند برخورد خواهد شد و منابع آگهی در اختیارشان قرار نخواهد گرفت.

جاودانی خاطرنشان کرد: میزان برخورداری نشریات از آگهی در سایت ارشاد انتشار یافته و اگر به نشریه ای آگهی های کمتری تعلق گرفته است، اصلاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.