شیخ  «دیاب المهداوی» از علمای لنبانی، گفت: در حال حاضر امت اسلامی درک کرده داعشی‌هایی که در سال های اخیر به وجود آمده اند، اسلام را نمی خواهند بلکه به آن توهین و اسلام را تخریب می کنند. مردم باید به اسلام اصیل بازگردند.

امت اسلامی پس از شکست گروه‌های تروریستی اسرائیل را هم نابود خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ پس از گذشت بیش از 6  سال از روند بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، شاهد فراز و نشیب هایی در برخی از این کشورها هستیم. در حال حاضر پدیده ای به نام تروریسم، با حمایت محور غربی در کنار رژیمهای مرتجع عربی، منطقه را به آتش کشیده و در عین حال مسأله نخست جهان اسلام یعنی فلسطین را تا حدودی به حاشیه رانده است. جامعه و سرزمین فلسطین و به دنبال آن منطقه غرب آسیا شرایط سختی را تجربه می کنند و این مسأله، مسوولیتی سنگین بر دوش تک تک انسانها و جوامع انسانی به ویژه مسئولین دولتی، اصحاب رسانه و دانشمندان گذاشته است. از سوی دیگر دولت های متمول عربی، آرمان فلسطین را فراموش کرده و به جای آنکه امکانات و توانمندی های خود را در راه آزادی فلسطین بکار بندند، میلیاردها دلار از درآمدهای جهان اسلام را برای کشتن مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و بحرین هزینه می کنند. حاکمیت این شرایط جدید موجب شده است تا اولویت آزا سازی فلسطین در جهان اسلام و خصوصا کشورهای عربی به حاشیه برود و این خود به فرصتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است تا با تشدید حملات تجاوزگرانه علیه قدس شریف در پی یکسره سازی مسأله مسجد الاقصی باشد.

در همین راستا و برای بررسی ریشه تحولات جاری منطقه و تاثیر آن بر موضوع فلسطین با شیخ  «دیاب المهداوی» رئیس جمعیت ارشاد دینی و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان گفتگو کردیم. این روحانی اهل تسنن فلسطینی امام جمعه و جماعت مسجد الرسول الاکرم(ص) شهر صور است.

پس از گذشت چند سال از آغاز بیداری اسلامی به نظر شما این تحولات چقدر به اهداف خود نزدیک شده است و به صورت کلی وضعیت کنونی بیداری اسلامی را در کشورهای منطقه چگونه ارزیابی می کنید؟

بیداری اسلامی دائما به این نیازمند است که روح صحیح اسلامی در آن دمیده شود و این روح باید از طریق رسانه ها، سخنرانی، تدریس و غیره در کالبد بیداری اسلامی دمیده شود اما متاسفانه جهل و نادانی علت عقب ماندگی مردم است و از سوی دیگر با علم و فرهنگ، بیداری اسلامی رشد خواهد داشت. در حال حاضر نیز امت اسلامی درک کرده داعشی هایی که در سال های اخیر به وجود آمده اند، اسلام را نمی خواهند بلکه به آن توهین و اسلام را تخریب می کنند. مردم باید به اسلام اصیل بازگردند. زیرا اسلام دین محبت و خیر و رحمت برای بشریت است و خشونت را نمی پذیرد. اسلام از ابتدای تاریخ تاکنون فقط برای دفاع از خود و حقیقت دین شمشیر کشیده نه برای حمله. هر کس که با اسلام خصومتی نداشته باشد، فردی محترم است اما اگر علیه دین خروج کند، علیه وی حکمی صادر می شود ولی باز هم به قتل نخواهد رسید بلکه جریمه و یا به چیزهای دیگر محکوم می شود. انسان در صورتی که مرتکب یک اشتباه شود، نباید به قتل برسد.

گروه های تروریستی در مانع تراشی برای وحدت مسلمانان و همچنین تاخیر در روند بیداری اسلامی چه نقشی را ایفا می کنند؟ به صورت کلی تاثیر اقدامات تکفیری ها را در آسودگی رژیم صهیونیستی و فراموش شدن مسأله فلسطین چگونه ارزیابی می کنید؟

اقدامات گروه های تروریستی موجب تامین امنیت اسرائیل و طولانی تر شدن حیات آن شد. زیرا توجه جهان اسلام و جهان عرب از دشمن حقیقی خود یعنی اسرائیل منحرف شد اما ان شاءالله پس از نابودی این گروه‌های تروریستی، امت اسلامی به اجرای اسلام حقیقی و اصیل خواهد پرداخت و نابودی اسرائیل را در دستور کار خود خواهد گذاشت.

ایران در تقویت محور وحدت میان مسلمانان و در اولویت نگه داشتن مسأله فلسطین چه نقشی را ایفا می کند؟

ایران در حال حاضر رهبر و پیشگام در عرصه خدمت به پرچم اسلام است.

به نظر شما علمای دینی چگونه می توانند در تربیت صحیح نسل جدید و جوانان فعالیت کنند؟

این اقدام از سوی علما یک وظیفه است و آنها باید با استفاده از این منبر به اسلام خدمت کنند و تصویر تابان اسلام را به دیگران منتقل نمایند. این افراد صاحب عقل و متفکر نباید از اسلام خارج شوند و باید تصویر صحیحی از اسلام را به مردم و مخاطبان ارائه دهند./

  • انتهای پیام
  • محمد فاطمی زاده
  • ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.
منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.