معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران در حال گفتگو با مسکو درباره چشم انداز اجرای برجام در دوره ترامپ است.

عراقچی:گفتگو با آمریکا در دستور کار ایران نیست

به گزارش «قدس آنلاین»،   «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تهران پس  از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال گفتگو با مسکو درباره چشم انداز اجرای برجام است.

عراقچی گفت: ما با روسیه در تمام سطوح در حال تماس و رایزنی هستیم. من در سفر اخیر خود به مسکو با همتای روس خودم «سرگئی ریابکوف» دیدار داشتم و درباره مسائل و جنبه های مختلف اجرای برجام به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باهم بحث و تبادل نطر کردیم.

وی افزود: تماس های بین ما و روسیه در سطح کارشناسان نیز به خوبی در حال انجام است. وزرای ما نیز مکررا با یکدیگر دیدار کرده اند و آخرین دیدار آن ها در مونیخ بود. ما با روسیه رابطه بسیار خوبی داریم.  

عراقچی در ادامه افزود: ما هنوز هیچ ارتباطی با دولت آمریکا نداشته ایم. اما ارتباطمان را در سطح کارشناسان برای اجرای برجام ادامه می دهیم. برقراری رابطه بین ایران و آمریکا در دستور کار ما نیست.

وی در ادامه گفت که ارتباطات ایجاد شده بین ایران و آمریکا در سطح فنی و برای اجرای توافق هسته ای است. عراقچی تاکید کرد که اکنون موضوع روابط دو جانبه ایران و آمریکا مطرح نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.