مشهد- معاون دادستان کل کشور با اشاره به اینکه «ارث» شامل فرزندخوانده ها در قانون جدید سرپرستی کودکان نمی شود، گفت: این مورد در قانون قبلی مربوط به فرزندخواندگی نیز وجود داشت و قانون جدید فقط شرایط سرپرستی برای افراد را راحت تر کرده است.

«ارث» شامل فرزندخوانده ها در قانون جدید سرپرستی کودکان نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد مصدق ظهر چهارشنبه در نشست سراسری هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محل هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: این قانون امکان سرپرستی کودکان توسط زنان مجرد با شرایط خاصی را پذیرفته است که نشان می‌دهد این فرد می‌خواهد الگوی مادری را نشان دهد و امروز قانون اجازه می‌دهد.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه در قانون جدید رویکرد اساسی به کودکان و نوجوانان داشتیم که در گذشته نبود، گفت: قانونگذار در قانون مجازات اسلامی تازه تصویب شده مجازات‌های زیر ۱۸ سال را کاملا متفاوت با بالای ۱۸ سال قرار داده است.

وی ادامه داد: قانون برای افراد زیر ۱۸ سال درباره اقدام تامینی و مجازاتی، مجازات‌های ویژه را در نظر گرفته و هر چند که افراد ۱۷ ساله از دیدگاه اسلام، عاقل، بالغ و دارای تکلیف کیفری است اما دیدگاه جدید قانون نسبت به اطفال و نوجوانان دیدگاه پسندیده است.

مصدق درباره جایگاه خانواده در قانون کشور تصریح کرد: در این راستا وقتی به قانون مدنی درباره جایگاه خانواده مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که نگهداری اطفال هم حق و هم تکلیف ابوین است.

وی خاطرنشان کرد: والدین مکلف هستند در حدود توانایی خود در راستای آموزش و تربیت فرزندان خود فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.