نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که نفت مملکت را برای فروش در اختیار بابک زنجانی قرار دادند مقصر هستند.

پزشکیان: آنان که نفت را در اختیار زنجانی قرار دادند مقصرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مسعود پزشکیان  در مجمع فرهنگیان ایران اسلامی منطقه فارس اظهار داشت: هدف اساسی اصلاحات، عدالت است و یکی از مصادیق عدالت، حاکم شدن آن در مکانیسم پرداخت‌ها است.
 
وی افزود: نمی‌شود در جامعه‌ای بسیاری از افراد جمعیت بیکار باشند و افرادی با کاری معادل دیگری 100 میلیون تومان بگیرند و دیگران 500 هزار تومان و این بی‌عدالتی و بی‌انصافی قابل‌ استمرار نیست که فردی از بام تا شام جان بکند و درنهایت به‌ اندازه کمترین احتیاجات خود و خانواده‌اش درآمد نداشته باشد و آن دیگری یک ساعت پشت میزی بنشیند و 100 میلیون توان درآمد داشته باشد.
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامیاضافه کرد: بی‌عدالتی در توسعه اجتماعی هم قابل‌استمرار نیست که استانی انواع زیرساخت‌ها و امکانات را داشته باشد و استانی دیگر کمترین امکانات را نداشته باشد و از این منظر ما که می‌گوییم به دنبال عدالت هستیم یعنی با تمام مناطق، انسان‌ها، اقوام و افراد در تمام شئون به عدالت رفتار شود.
 
پزشکیان تصریح کرد: تمام رسالت پیامبران ایجاد عدالت بوده؛ چنانکه قرآن کریم وقتی از رسل صحبت می‌کند می‌گوید با آنان کتاب و میزان همراه کردیم تا «لیقوم الناس بالقسط» محقق شود.
 
وی تبیین کرد: در نگاه شیعی امام عصر(عج) می‌آید تا «یملا ارضا قسطا و عدلا» یعنی زمین را از قسط و عدل مملو خواهد کرد و براین اساس حکومت اسلام برای عدالت است و در حکومت اسلامی خاص و عام کردن و ویژه‌خواری ممکن نیست.
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مولا علی(ع) به مالک اشتر توضیح داد: در برخورد با مردم آنچه برای خودت، نفست، اهلت، خویشانت و هوادارانت می‌پسندی برای مردم بپسند که اگر نکنی ظلم کرده‌ای.
 
وی تصریح کرد: عدالت گمشده ماست و هنوز در آن گیر داریم که اگر عدالت را محقق ساخته بودیم در پاسخ به برخی وارد درنمی‌ماندیم؛ نمی‌شود در این مملکت به مردم بگوییم پول نداریم اما برای نماینده و وزیر و وکیل بیمه تکمیلی و بهترین حقوق و مزایا و مسکن را فراهم کنیم.
 
پزشکیان تشریح کرد: مردم در بدترین شرایط اعتراض نمی‌کنند؛ اگر بدانند نداشتن و نبود اعتبار و بودجه برای همه است و مسؤولان بر همان سفره‌ای هستند که آنان نشسته‌اند اما زمانی که مشاهده کنند عده‌ای به‌ راحتی می‌خورند و فرزندانشان بر سرکار هستند و بهترین مزایا و بهداشت و درمان و تفریحات را دارند و آنها گرفتار اولیه‌ترین حقوق خود مانده‌اند مسلم است که صدای نارضایتی مردم بلند می‌شود که اگر اعتراض نکنند جای تعجب است و باید در انسانیت آن جامعه شک کرد.
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید«لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک» یعنی اگر با مردم بداخلاقی کنی از اطرافت پراکنده می‌شوند و این سخن را به کسی می‌گوید که حامل وحی است و سخنان او بر مبنای هدایت الهی است و این آیه در زمان جنگ احد نازل‌ شده که برخی از یاران حضرت او را تنها گذاشتند و برخی نافرمانی و برخی فرار کردند و با این حال خداوند می‌‌فرماید برای آنان استغفار کن.
 
وی یادآور شد: در سیستم‌های مدیریتی جدید می‌گویند تمام دوام یک سیستم به رضایت مشتری و مخاطب است و از نگاه اسلام، حاکمان خدمتگزار مردم هستند که امام علی(ع) در همان نامه به مالک می‌فرماید «واشعر قلبک الرحمه للرعیه و المحبه لهم و اللطف بهم و لاتکون علیهم سبعا» یعنی مردم یا در عقیده با تو برادرند یا در خلقت یکی هستند و حتی اگر با تو نباشند نباید از حقوق خود محروم شوند.
 
پزشکیان متذکر شد: عشق به امام خمینی(ره) عشق به ساختمان و نماد نیست، بلکه عشق به راه آن بزرگوار است و بحثی که مقام معظم رهبری مرتب توصیه می‌کند اقتصاد مقاومتی است که به معنای لزوم تغییر است که اگر همان راه قبل را ادامه دهیم تغییر و تکاملی رخ نخواهد داد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کمیته بررسی برجام مجلس عضو بوده، اظهار داشت: هر بررسی ابزار و روشی دارد و در فقدان روشمندی هیچ بررسی، ارزش علمی و تحقیقی ندارد که امروز اگر من متخصص جراحی قلب هستم در مورد قلب داخلی یا رگ اظهارنظر نمی‌کنم.
 
وی با بیان اینکه یکی از آفاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که افراد با اندکی مطالعه خود را در حوزه صاحبنظر می‌دانند و نمایندگان ما در همه موارد اظهار نظر می‌کنند، تأکید کرد: من در مواردی بوده که به صراحت بیان کرده‌ام آن را نمی‌دانم و بعد فلان فرد بیان کرده؛ اینکه نمی‌داند چرا عضو هیئت رئیسه مجلس شده است.
 
پزشکیان بیان کرد: اقتصاد صنعت، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد هنر، اقتصاد پزشکی، اقتصاد دارو هر کدام یک علم و فوق تخصص کامل هستند، اما افرادی در تمام این موارد نسخه پیچیدند و نتیجه آن وضعیت امروز است.
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: مسئله برجام یک موضوع کاملاً تخصصی و پیچیده است که ابعاد بسیاری دارد و هرکس از یک زاویه نمی‌تواند به نقد این موضوع کلان بپردازد که به عنوان مثال قبل از برجام تحریم‌هایی که بر ما تحریم شده بود باعث می‌شد قطر و عربستان روزانه 400 میلیارد تومان گاز و نفت را از میادین مشترک می‌بردند و عراق هم از میدان آزادگان می‌برد و ما مجبور شده بودیم کشتی کشتی نفت را در اختیار امثال بابک زنجانی قرار دهیم و چند هزار میلیارد پول از دست دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.