مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به ایجاد تفکر انحرافی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: تکثر زاویه ها در جامعه اندیشه های انحرافی را به وجود می آورد و جامعه ما نیز از این آسیب درامان نیست.

تکثر زاویه ها در جامعه اندیشه های انحرافی را به وجود می آورد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر پنجشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع عزاداران فاطمی اظهار کرد: برخوردهای سیاسی باید دارای سوابقی باشد، اما واقعه‌ای اتفاق نیفتاده بود که پس از رحلت پیامبر آن اتفاقات بیفتد و مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد؛ مسلمانان در جنگ‌ها فاتح بودند و افرادی که مغلوب می‌شدند یا اسلام و وحی را قبول کرده بودند و یا محکوم قدرت پیامبر بودند.

وی ادامه داد: زاویه گرفتن با پیامبر در بینش سیاسی پس از رحلت ایشان منشاء تمام اقدامات شد، آنهایی که از وحی فاصله داشتند آنچنان کنار هم منسجم شدند که از دل آن سقیفه بنی‌ساعده شکل گرفت و این یک آموزه سیاسی بود که امروز هم برای ما قابل تولید بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم دست‌پرورده شخص پیامبر(ص) رشد سیاسی داشتند گفت: فاصله اندیشه‌ها و زاویه افکار سیاسی افراد که محکوم قدرت پیامبر بودند مشکل‌ساز شد و اینها امت را محاصره کردند و در یک عرصه تحول سیاسی این مسائل را ایجاد کردند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: حوادثی که رخ داد شاید تا یک روز قبل از رحلت پیامبر برای امت قابل پیش‌بینی نبود و امکان نداشت این حوادث شکل بگیرد و منشا حوادث نیز ادعای وحدت و یکپارچگی امت بود.

وی افزود: مصائب حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر تازه شکل گرفت و ایشان تا ۱۷ روز پس از رحلت پدرشان به بیت‌الاحزان می‌رفتند و امیرالمومنین برای ایشان سایبانی در بقیع ساختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.