مسجد الاقصی مکانی مقدس که برای صهیونیست ها و مسلمانان دارای اهمیت فراوانی می باشد. و اقدام رژیم صهیونیستی در پی حکم جنجالی خود که در آن مسجد الاقصی را مکان مقدس خود دانست و به دنبال یهودی سازی آن است، موجب واکنش دنیای عرب و اتحادیه عرب به این موضوع بود.

واکنش اتحادیه عرب به تحرکات اسرائیل برای یهودی سازی مسجد الاقصی

به گزارش قدس آنلاین / به نقل از النشره، اتحادیه عرب، تصمیم رژیم صهیونیستی درباره اینکه بیت المقدس و مسجد الاقصی  را مکانی مقدس برای یهودیان به حساب می آورد را تحولی خطرناک در سیاست های اشغالگران در قبال مقدسات اسلامی دانست.

در بیانیه منتشر شده این اتحادیه آمده است: تصمیم آنچه دادگاه صلح وابسته به مقامات اشغالگر نامیده می شود نشان دهنده گرایش آشکار اسرائیلی ها در همه زمینه ها برای تحکیم و توسعه اقدامات تعدی گرایانه محسوب می شود. مقامات اشغالگر به طرح های خصمانه برنامه ریزی شده ضد بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی ادامه می دهند. و این تلاش هایی شتابزده برای یهودی سازی این شهر مقدس است.

اتحادیه عرب از جامعه بین المللی خواست که به سرعت اقدام فوری برای حمایت از مقدسات مسیحی و اسلامی به ویژه اسلامی و مسجد الاقصی به عمل آورند و رژیم صهیونیستی را به عنوان اشغالگر به عقب نشینی از طرحهایش وادار کنند.

اتحادیه عرب تاکید کرد: اشغالگران با این تصمیمات به دنبال یهودی سازی بیت المقدس و اراضی فلسطینی و هدف قرار دادن مسجد الاقصی است. ادامه این تلاش ها و قوانین مربوط به آن و هدف قرار دادن مقدسات به ویژه مسجد الاقصی نشانگر بی توجهی به حقوق ملت فلسطین و قطعنامه های بین المللی است که مسجد الاقصی را مکانی مختص مسلمانان می داند.

در این بیانیه اتحادیه عرب بر اینکه اسلامی بودن مسجد الاقصی و اینکه مکانی مقدس مسلمانان است و ارتباطی به یهودیان مطابق قطعنامه های بین المللی به ویژه یونسکو ندارد، تاکید شده است.

شایان ذکر است دادگاه  موسوم به صلح رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در حکمی جنجالی اعلام کرد که مسجدالاقصی مکان مقدس یهودیان است و یهودیان می توانند در این مسجد نماز بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.