کارگردان فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» گفت: کسب جوایز معتبر جهانی، افق‌های جدیدی پیش روی سینمایی ایران ترسیم می‌کند.

فایده جوایزی مانند اسکار برای سینمای ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کارگردان فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» گفت: کسب جوایز معتبر جهانی، افق‌های جدیدی پیش روی سینمایی ایران ترسیم می‌کند.

منوچهر هادی افزود: حضور فیلم‌های ایرانی در رویدادهای سینمایی مهمی مانند اسکار و کن و نیز کسب جوایر مختلف، به دنیا نشان می‌دهد که صنعت سینمای ایران، حرفه‌ای و با انگیزه، موضوعات مختلف را که مردم کشورهای مختلف با آن مواجه هستند، به تصویر می کشد.

او ادامه داد: این موضوع حتی افقی را در دنیا ترسیم می کند که یک ایرانی می تواند با افتخار و اقتدار جوایز اسکار، کن و غیره را کسب کند و نگاه دنیا نیز به سینمای ایران تغییر می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «به کارگر ساده نیازمندیم» افزود: فیلمسازان ایرانی با تولید فیلم های تاثیرگذار و با محتوا می توانند الگوی مناسبی برای دنیا باشند و این موضوع روابط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار داده و بر روند تعاملات ایران با کشورهای مختلف می افزاید.

هادی با بیان اینکه اعتماد به نفس، رقابت سالم و بهره گیری از مشورت کارشناسان خبره برای نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم، از عوامل مهم برای موفقیت فیلمسازان ایرانی در سطح بین المللی است، گفت: فیلمسازان ایرانی به ویژه جوانان نباید فقط فیلمی بسازند که سرگرم کننده باشد و فروش خوب داشته باشد.

او تصریح کرد: از این رو ضرورت دارد جوانان فیلمساز با مشورت از کارشناسان خبره، فیلمی تولید کنند تا هنر سینمای ایران به دنیا نشان داده شود.

هادی افزود: البته هوشمندی فیلمساز برای تولید فیلم نیز مهم است و باید به دور از مسائل سیاسی باشد، زیرا سینما سلاح محکمی در برابر ناملایمات و تنش ها است.

کارگردان فیلم سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه» با بیان اینکه هنرمندان می توانند بیش از سایر اقشار در قالب فیلم پیام های صلح و دوستی را به گوش مردم دنیا برسانند، تاکیدکرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با توجه به اهمیت سینمای ایران، به فیلمسازان به ویژه افراد جوان اعتماد و آنان را در ساخت فیلم های تاثیرگذار و با محتوا حمایت کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.