۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 509172

رویترز اعلام کرد: با افزایش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا و عدم کاهش تولید از سوی روسیه در ماه فوریه، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی کاهش یافت.

قیمت طلای سیاه کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 81 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 55 دلار و 55 سنت به فروش رفت. نفت وست تگزاس آمریکا هم تقریباً معادل همین رقم یعنی 82 سنت کاهش را تجربه کرد و بشکه‌ای 53 دلار معامله شد. 

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: ارائه آمارهایی مبنی بر اینکه ذخایر استراتژیک نفت آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و همچنین وجود آمارهایی که نشان می‌دهد روسیه تولید نفت خود را در ماه فوریه کاهش نداده است عاملی برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

به گزارش رویترز، میزان تولید نفت خام روسیه در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ثابت بوده و این کشور روزانه 11.11 میلیون بشکه تولید کرده است که نشان دهنده این است مسکو برنامه خود را برای ادامه کاهش تولید نفت طبق توافق اوپک را متوقف کرده است.

آمارهای رسمی نشان دهنده این است که ذخایر نفت خام در آمریکا به عنوان بزرگترین کشور مصرف کننده نفت در جهان 1.5 میلیون بشکه طی هفته گذشته افزایش یافت و رکورد 520.2 میلیون بشکه را ثبت کرد.

این دومین ماه است که کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) میزان تولید خود را براساس توافق 30 نوامبر کاهش می‌دهند و بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که این کشورها تاکنون توانسته‌اند به 94 درصد تعهدات خود در زمینه کاهش تولید عمل کنند.

الکساندر نوواک وزیر نفت روسیه هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد هنوز زود است که درباره آنچه که در ماه آوریل و می درباره طرح کاهش تولید نفت قرار است گفت‌وگو کنیم را بیان کنیم.

نوواک پیش‌بینی کرد که نفت برنت در سال جاری 55 تا 60 دلار باشد و نفت اورال روسیه احتمالاً 2-3 دلار پایین‌تر از این قیمت معامله شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.